تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۳۶۳۴

تاکید نمایندگان لبنانی بر توسل به گزینه مقاومت جهت محافظت از ثروت‌های دریایی

‌می‌متالز - نمایندگان پارلمان لبنان ضمن تاکید بر تشکیل دولتی که حامی منافع این کشور باشد از همه لبنانی‌ها خواستند تا در نبرد ملی برای دفاع از حقوق دریایی لبنان مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها متحد و متوسل به گزینه مقاومت باشند.

به گزارش می‌متالز، «ملحم الحجیری» نماینده پارلمان لبنان طی سخنانی از همه لبنانی‌ها خواست تا در نبرد بزرگ ملی برای دفاع از ثروت‌های دریایی این کشور که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در آخرین سخنرانی خود بر آن تاکید کرد، مشارکت کنند.

وی در ادامه به اظهارات سیدحسن نصرالله برای دفاع از مرز‌های دریایی لبنان اشاره کرد که گفته بود، مقاومت هرگز در برابر تحرکات متجاوزانه رژیم صهیونیستی بیکار نخواهد نشست و قدرت این را دارد که در برابر اقدامات دشمن صهیونیستی در استخراج نفت و گاز از میدان کاریش بایستد.

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد، غربِ استعمارگر به سرکردگی ایالات متحده و با هم‌دستی برخی کشور‌های عربی می‌خواهد ملت لبنان را تحقیر کند و با محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم این کشور، مقاومت را مقصر فروپاشی مالی و اقتصادی لبنان معرفی کند.

الحجیری تاکید کرد که کشور‌های غربی و ابزار‌های آن‌ها در تلاش برای ناامید کردن لبنانی‌ها و تسلیم نمودن آن‌ها هستند تا مردم لبنان از حقوق طبیعی خود چشم پوشی کنند و از بهره برداری از ثروت‌های دریایی کشورشان محروم شوند. اما غربی‌ها از این نکته غافل شده‌اند که مردمی که حامی مقاومت هستند هرگونه ذلت و خواری و تسلیم شدن در برابر دشمن را رد می‌کنند و قدرت لبنان همواره در گرو مثلث طلایی ملت و ارتش و مقاومت بوده است.

حاج «حسین جشی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز اعلام کرد که همه باید در قبال محافظت از ثروت‌های کشور احساس مسوولیت کنیم و هیچ بهانه‌ای برای فرار از مسوولیت نیست. این کار مستلزم تفاهم و همکاری برای نجات کشور است و ما نیز به نوبه خود دستمان را برای همکاری دراز کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت، از سیاستمداران می‌خواهیم تا تصمیماتی حاکمیتی اتخاذ کنند که تامین کننده منافع لبنان باشد و ثروت‌های طبیعی این کشور را به دور از فشار‌های خارجی حفظ کند؛ به ویژه اینکه لبنان در سراسر جهان دوستانی دارد و ما می‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم. بر همین اساس لبنان نباید تسلیم خواسته‌های آمریکا و شروط صندوق بین‌المللی پول شود؛ شروطی که تنها لبنان را بدهکارتر از گذشته می‌کند.

این نماینده لبنانی تاکید کرد، دولت جدیدی که تشکیل می‌شود باید نماینده بزرگترین گروه مردمی باشد و بتواند ابتکار عمل را در رسیدگی به پرونده‌های فوری و حساس به دست گیرد. این دولت همچنین باید بتواند پرونده استخراج نفت و گاز و مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی را به گونه‌ای پیش ببرد که منافع لبنان را تامین کند. همچنین اقدامات متجاوزانه‌ای که اخیرا رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان با حمله به کشاورزان انجام می‌دهد قابل چشم پوشی نیست و پاسخ آن داده می‌شود.

«حسن عزالدین» دیگر نماینده حزب الله در پارلمان لبنان نیز بر لزوم تشکیل دولت نجات برای این کشور تاکید و اعلام کرد، ساختار دولت جدید باید به گونه‌ای باشد که بتواند از حقوق لبنان دفاع کند و ذره‌ای از خاک و نفت و گاز و سایر ثروت‌های لبنان اتلاف نشود. یکی از اولویت‌های دولت جدید تلاش برای نجات از وضعیت فروپاشی اقتصادی و مالی و پولی و تامین معیشت شهروندان و رسیدگی به بحران برق است.

وی در پایان تاکید کرد، آمریکا برای تامین منافع رژیم صهیونیستی، لبنانی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و همچنان درصدد مانع تراشی برای واردات انرژی از طریق خاک سوریه به لبنان است. آمریکایی‌ها همچنین شرکت‌های حفاری بین المللی را تحت فشار قرار می‌دهند که در منطقه آبی لبنان برای این کشور کار نکنند و در نهایت لبنان همچنان در بحران بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده