تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۳۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

استیضاح فاطمی امین بی انصافی است/ به درون چاه صد طبقه دولت قبل نگاه کنید!

‌می‌متالز - علی اکبر علیزاده با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت: فاطمی امین در کسوت وزیر صمت یکی از موفق‌ترین اعضای کابینه دولت است.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس معتقد است؛ قصور‌هایی را متوجه وزارت صمت می‌دانند که این وزراتخانه در آن بخش وظایفی برعهده نداشته است و از جمله آن، میراث شوم نقدینگی در دولت قبل بوده است.

علی اکبر علیزاده با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت: آقای فاطمی امین در کسوت وزیر صمت یکی از موفق‌ترین اعضای کابینه دولت است.

وی با بیان این‌که حذف ارز ترجیحی سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد را درگیر موضوعات مختلف کرد، ادامه داد: اگر به درستی نگاه کنیم می‌بینیم وضعیت ما در دولت سابق و در موضوع ذخایر ارزی از ۱۲ میلیارد دلار به ۷۸۰ میلیون دلار رسید. همچنین نقدینگی کشور از ۴۶۰ همت به ۴هزار ۵۰۰ همت ارتقا پیدا کرد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که بودجه کشور در دولت سابق ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت، بیان کرد: این در حالی است که ۴۳ درصد از کارخانجات در دولت سابق تعطیل و تنها سه درصد از کارخانجات فعال بودند و مابقی هم شرایط خوبی نداشتند.

علیزاده با بیان اینکه رئیس جمهور در شرایط نامطلوبی سکاندار دولت شد، ادامه داد: در حال حاضر علنا اعلام می‌شود که رشد صادرات غیر نفتی ۱۰۰درصد افزایش یافته است، بنابراین هوا که ارسال نمی‌شود! این جنس و کالاست که به کشور‌های دیگر ارسال می‌شود و جنس و کالا هم در کارنجات تولید می‌شود؛ مگر کارخانه‌ای که تعطیل بوده می‌توانسته کالا تولید کند بنابراین باید دانست که این کارخانجات راه افتاده که کالایی تولید شده و صادر می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزرات صمت در افزایش رشد صادرات غیر نفتی کاملا موفق بوده است، اظهارکرد: در حال حاضر قصور‌هایی را متوجه وزارت صمت می‌دانند که این وزراتخانه در آن بخش وظایفی برعهده ندارد.

وی با بیان اینکه نقدینگی سیل خانمان برانداز بوده و هر وزیری را می‌تواند دچار مشکل کند، بیان کرد: این نقدینگی میراث شوم دولت قبل بوده و اگر تکلیف آن روشن نشود هر فردی هم بر مسند امور بنشیند نمی‌تواند مشکلات را یک شبه برطرف کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به عنوان مثال ما به هر میزان هم که شده در این شرایط خودرو تولیدکنیم، با وجود نقدینگی موجود، باز هم شاهد این خواهیم بود که مردم خودرو خریداری کرده و با آن دست به معامله می‌زنند و این مساله هیچ وقت تمامی نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما خودمان فاطمی امین را به عنوان وزیر صمت انتخاب کردیم، بیان کرد: این برادری و انصاف نیست که بخواهیم پشت فردی را که خودمان انتخاب کردیم و شب و روز در حال فعالیت است را خالی بگذاریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر صمت وزیر موفقی است و استیضاح وی در این شرایط درست نیست، بیان کرد: متاسفانه دولت قبل به اصطلاح چاله‌ای با صد طبقه درست کرده و این دولت در مدت سپری شد ما را ۲۰ الی ۳۰ طبقه از این چاله بالاتر برده است. این در حالی است که برخی متاسفانه این موضوع را نمی‌بینند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده