تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۳۹۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۸ درصدی تجارت ایران و چین در ۵ ماهه ۲۰۲۲

‌می‌متالز - گمرک چین از رشد ۱۸ درصدی تجارت این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از ۶ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار رسیده است.

ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می‌سال قبل بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال نیز با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا می‌سال قبل چین ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در ماه می‌سال جاری ۷۰۳ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۴۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۲۷ درصد و صادرات این کشور به ایران ۲۴ درصد نسبت به ماه می‌سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده