تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۶۳۹۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت کویل نورد گرم چین برای ششمین روز متوالی کاهش یافت

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که قیمت کویل نورد گرم داخلی چین در روز دوشنبه ۲۰ ژوئن به شدت کاهش یافت و به پایین‌ترین حد یک سال و نیم گذشته رسید و قیمت‌های آتی فولاد در میان بدبینی‌های غالب کاهش یافت.

بازار داخلی کویل نورد گرم چین/ پایین‌ترین قیمت در ۱.۵ سال گذشته

به گزارش می‌متالز، قیمت کویل نورد گرم در بازار چین شرقی (شانگهای) ۴۲۶۰ – ۴۲۸۰ یوان (۶۳۷ – ۶۴۰ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با کاهش ۳۰۰ – ۳۲۰ یوان در هر تن روبرو شده است.

قیمت‌های نقدی چین شرقی از دسامبر ۲۰۲۰ تا کنون به این حد پایین نبوده است.

در روز دوشنبه پرمعامله‌ترین قرارداد کویل نورد گرم در معاملات آتی بورس شانگهای برای ششمین روز متوالی سقوط کرد و در معاملات صبحگاهی به پایین‌ترین حد در یک سال و نیم گذشته یعنی ۴۱۵۸ یوان در هر تن رسید.

این کاهش همراه با ضرر‌های شدید در معاملات آتی فولاد بود. پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن در بورس کالای دالیان به سقف نزولی روزانه خود یعنی به قیمت ۷۴۶ یوان در هر تن رسید که پایین‌ترین سطح آن در سه ماه گذشته است.

فعالان بازار گفتند که بازار آهن همچنان تحت تاثیر تقاضای ضعیف مصرف‌کننده نهایی و احساسات بدبینانه قرار دارد و افزودند که تشخیص اینکه آیا بازار پس از زیان‌های قابل توجه اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است یا نه.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولاد صادراتی بندر اصلی فوب چین ۶۷۵ دلار در هر تن ارزیابی شد که ۳۸.۳۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

کارخانه‌ها از صدور پیشنهادات صادراتی کویل نورد گرم منصرف شدند. اما یک تاجر در هانگژو نشان داد که ۷۰۰ دلار در هر تن فوب چین یک آستانه کلیدی برای کارخانه‌های بزرگتر خواهد بود.

سایر فعالان بازار تخمین زدند که قیمت صادرات کویل نورد گرم چین بر اساس قیمت‌های داخلی در روز دوشنبه حدود ۶۵۰ دلار در هر تن فوب چین بود.

در بازار ویتنام، فعالان بازار گفتند که پیشنهاد‌های یک خریدار برای کویل نورد گرم را از یک کارخانه کوچکتر چینی به قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن cfr ویتنام دریافت کرده اند.

قیمت‌های کویل نورد گرم چین برای خریداران خارج از کشور فریبنده شده است. اما با توجه به زیان طولانی و قابل توجه قیمت‌های کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای در هفته گذشته، احتمالاً هیچ کس اکنون خرید نمی‌کند.

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت: «انتظار می‌رود روند نزولی بیشتری وجود داشته باشد که ناشی از این واقعیت است که بهبود تقاضا نتوانسته انتظارات را برآورده کند»

یک فعال اقتصادی در شانگهای اضافه کرد که “تن‌ها کاهش قابل توجه عرضه می‌تواند مقداری از قیمت فولاد را حمایت کند، اما انتظار می‌رود عرضه کویل نورد گرم در کوتاه مدت بالا باقی بماند. ”

بورس آتی شانگهای

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم برای ماه اکتبر با قیمت ۴۲۲۰ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که ۲۳۳ یوان در هر تن نسبت به روز جمعه گذشته کاهش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده