تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۶۳۰۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
در یک سال و نیم اخیر رقم خورد؛

افت ۱۸۰ دلاری قیمت ورق در بازار‌های جهانی

می متالز - قیمت ورق گرم در بازار‌های جهانی بین ۵۰ تا ۱۸۰ دلار افت داشت و بیشترین افت در بازار CIS بوده است.

به گزارش می‌متالز، در ماه جاری میلادی قیمت فولاد در بازار‌های جهانی در کشور‌های صادر کننده مهم از جمله چین، هند، ویتنام، روسیه و ... افت ماهانه داشته و در واقع قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح یک سال و نیم اخیر قرار گرفته اند.

در این بین قیمت ورق گرم در بازار‌های جهانی بین ۵۰ تا ۱۸۰ دلار افت داشت و بیشترین افت در بازار CIS بوده است.

از جمله دلایل افت قیمت‌ها در بازار‌ها می‌توان به افت ارزش ارز‌ها از جمله در هند اشاره کرد. در واقع ارزش دلار در یک سال اخیر ۸ تا ۱۳ درصد رشد داشته است. همچنین از طرفی تورم در بازار‌های جهانی بر مصرف فولاد اثر منفی داشته است.

اغلب کشور‌های مطرح دنیا با افزایش قیمت‌های شدید روبرو شده اند. جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های به دنبال آن موجب تورم شدید در بازار نفت، انرژی، غذا و کود‌های شیمیایی و بسیاری کالا‌های دیگر شده است.

امسال تورم در هلند سه برابر شده ۹.۲ درصد ثبت شده است. در استرالیا دوبرابر شده ۵.۳ درصد شده است. در آمریکا ماه می‌تورم ۸.۶ درصد رشد داشت و در انگلیس و آلمان به اوج ۴ دهه اخیر رسیده است. رشد قیمت به طور خودکار مصرف را کم می‌کند از غذا گرفته تا آهن و فولاد. پیش بینی شده نرخ جهانی تورم امسال به ۶.۷ درصد برسد.

با توجه به تورم بی سابقه در سراسر جهان، همراه با فضای تورمی موجود، تقاضای جهانی فولاد احتمالا در کوتاه مدت تا میان مدت کم خواهد ماند. حال باید دید آیا جهان در آینده‌ای نه چندان دور در انتظار رکود است؟

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده