به گزارش میمتالز، محمدرضا فهمی در آیین معارفهاش که با حضور اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری و همچنین جمعی از مدیران گروه و بانک برگزار شد، گفت: صنعت بانکداری در جهان امروز با معیشت مردم پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده و هیچ دسته و رستهای از زندگی روزمره را نمیتوان یافت که نیاز به خدمات بانکی نداشته باشد.
وی افزود: توسعه خدمات دیجیتالی در دو دهه اخیر هر روز آدمی را به سمت سهولت بیشتر امور سوق میدهد و موسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است از این رو همانگونه که از یک سال گذشته به سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشته ایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، با مختصات نوین و ارائه خدمات جدید را تا حدممکن بر اساس نیاز مشتریان به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
فهمی ادامه داد: هر چه خدمات بر بستر سامانههای غیرحضوری بخصوص tobank حرکت کنیم، مسیر را کوتاه کرده ایم و در کنار آن خدمت رسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بینالمللی، توسعه سرمایه گذاری در عرصههای مولد، مشارکت در پروژههای بزرگ ملی از اهداف مهمی است که با اهداف و برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات بانکی با نگاه جامع نگر لازم است مورد توجه همه حوزههای فنی، مطالعاتی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: باید با تسهیل شرایط برای خدماتی نظیر صدور ضمانت نامهها، اعتبارات اسنادی و توسعه تسهیلات خرد، سهم خود را از سهم دایره شبکه بانکی بزرگتر کنیم.
فهمی گفت: اگر میخواهیم بانک را ارزانتر اداره کنیم، باید در یک سری از شاخصها در نقطه مطلوب باشیم که از جمله آنها کاهش قیمت تمام شده پول، بهبود کفایت سرمایه، افزایش منابع ارزان قیمت و کاهش منابع بین بانکی است.
وی افزود: در کنار ارائه خدمات نوین، سرلوحه قرار دادن اصول بانکداری نوین و اجرایی نمودن روشهای سرمایه گذاری جدیدتر که بازدهی بالاتری را دارد، بسیار مطلوب خواهد بود که از جمله اینها انواع مختلف سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
فهمی ادامه داد: از آنجا که گروه مالی گردشگری به عنوان مجموعه بالنده، که حوزههای مختلف تولیدی، صنعتی، سرمایه گذاری و کارآفرینی را شامل میشود، شرکتها و پروژههای فاخر و بزرگی در سطح ملی و منطقهای را داراست که با حمایت مناسب بانک و ارائه خدمات منطقی میتواند با سرعت مطلوبی به حرکت ادامه دهد.
وی اظهار کرد: بانک گردشگری اکنون در دومین دهه از فعالیت به میزانی از بلوغ و کارآمدی رسیده که بتواند کادرسازی و توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.
قائم مقام بانک گردشگری خبر داد.
رشد چشمگیر منابع بانک گردشگری/ افزایش شمار مشتریان به حدود یک میلیون نفر
عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک گردشگری اعلام کرد: منابع این بانک در مقایسه با دو سال گذشته به طور چشمگیری رشد کرده و اکنون به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
حسین رحمتی در آیین معارفه محمدرضا فهمی مدیرعامل جدید بانک گردشگری گفت: با تلاش و همکاری همه مدیران و کارکنان بانک، اکنون تعداد مشتریان بانک به حدود یک میلیون نفر رسیده که ۷۰ درصد آنها را مشتریان فعال تشکیل میدهد.
وی افزود: امروز دیگر بانک گردشگری را به عنوان یک بانک برای جذب منابع نمیشناسند، بلکه این بانک اثرگذاری خود را در فعالیتهای اقتصادی کشور نشان داده است.
رحمتی تصریح کرد: امروز بانک گردشگری با وجود جوان بودن، به همت همه همکاران و خرد جمعی، در شبکه بانکی کشور رقابت میکند و با ایجاد فرهنگ کار و تلاش، دوری از مقررات زائد اداری (بروکراسی) و توسعه خدمات نوین به موفقیتهای زیادی دست یافته است.
وی گفت: بانک گردشگری از دو سال پیش در زمینه استفاده از فناوریهای نوین گامهای بلندی برداشته و امروز شعبه مجازی بانک (tobank) برای ارائه خدمات غیرحضوری به خوبی در حال فعالیت است و به زودی از ۱۵ تیر ماه جاری نیز خدمات جدیدی به آن افزوده خواهد شد.
رئیس هیات مدیره بانک گردشگری:
ایجاد مزیتهای متنوع و جذب مشتریان جدید در دستور کار قرار گیرد
رئیس هیات مدیره بانک گردشگری نیز در آیین معارفه مدیرعامل جدید این بانک گفت: تهیه طرحهای جدید با هدف جب مشتریان جدید، ایجاد مزیتهای متنوع و تکریم مشتریان باید در دستور کار مدیرعامل بانک قرار گیرد.
محمد بیگدلی افزود: مدیرعامل جدید بانک از مدیران نام آشنای بانکی است و تجارب و تخصصهای لازم را هم در حوزه بانکی و هم بخش سرمایه گذاری دارد.
وی ادامه داد: ایجد تعامل بین بانک و ذینفعان یک ضرورت است و داشتن تجربه و تخصص یکی از ویژگیهای مهم مدیرعامل جدید است که میتواند به موفقیتها در این زمینه کمک کند.
بیگدلی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی امروز ایجاد رقابت بین بانک گردشگری و دیگر بانکها نیازمند ایجاد مزیتهای ویژه است و با توجه به خوشنامی و چابکی بانک گردشگری، سریعتر میتوان به این مهم دست یافت.
نایب رئیس گروه مالی گردشگری.
بانک گردشگری به بخشهای مختلف اقتصادی کشور کمک کرده است
نایب رئیس گروه مالی گردشگری هم در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک گردشگری گفت: بانک گردشگری تاکنون در بخشهای مختلف اقتصادی کشور از جمله بخشهای معدن و هتلداری تاثیرگذار بوده و به این بخشها کمکهای شایانی کرده است.
سیدبهاءالدین حسینی هاشمی افزود: همچنین با رفع محدویتهای مرتبط با افزایش گردشگران به کشور، این بانک میتواند بیش از پیش در رونق هر چه بخش صنعت گردشگری موثر باشد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل جدید بانک (محمدرضا فهمی) در بخشهای سرمایه گذاری و بانکداری دارای تجربه و تخصص است، گفت: در بانکداری آنچه عامل موفقیت خواهد بود، خلاقیت و نوآوری است و آنچه ضربه میزند، مقررات زائد اداری (بروکراسی) است.
حسینی هاشمی تصریح کرد: مردم اقتدار یک بانک را در شعبه میبینند و لذا بانک گردشگری باید با توجه به این مهم، خوشنامی و چابکی خود را حفظ کند.
منبع: خبرگزاری فارس