تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۴۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ۲۳۰ مورد پرونده قاچاق در اردیبهشت‌ماه

‌می‌متالز - مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا باهدف حمایت از تولید در اردیبهشت‌ماه امسال گفت: ۴۳۰ مورد پرونده تخلف صنفی برای اجرای این طرح تشکیل‌شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رستمی افزود: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی، ضمن بازرسی از ۵ هزار و ۸۲۶ مورد از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه، برای بیش از ۴۰۰ واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده دادند.

وی ارزش تخلفات قاچاق کشف‌شده در اردیبهشت‌ماه را ۴۵۴ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: مهم‌ترین اقلام کالایی کشف‌شده لوازم‌یدکی و مواد خوراکی بوده است و طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به‌وسیله بازرسان، هدفمند و مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تعامل نزدیک متولیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: در دو ماهه امسال با همراهی دستگاه‌های نظارتی دیگر همانند تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و ... بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی برای مقابله باعرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام‌شده است.

رستمی یادآور شد: درنتیجه این بازرسی‌ها، ۷۶۰ پرونده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به این‌که همه پرونده‌های تخلف در این حوزه برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال‌شده است، تصریح کرد: قاچاق یک پدیده چندوجهی و به‌شدت متأثر از وضعیت اقتصادی است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف‌شده؛ کاغذ یا مقوا، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی و انواع وسایل نقلیه و لوازم‌یدکی، مصرفی و جانبی آن‌ها بوده است.

وی همچنین به ثبت تمامی موجودی کالا‌ها در سامانه جامع انبار‌ها تأکید و به‌صراحت اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند و در غیر این صورت، کالا‌های کشف‌شده در بازرسی‌ها به‌عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده