تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۴۰۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

مشکلات قطع برق صنایع و چشم انداز تولید/تولید “شبانه” می‌شود

‌می‌متالز - وزارت نیرو اعلام کرده که قرار است تعدیلی در میزان قطعی برق صورت گیرد، اما این تنظیم به این شکل است که شب‌ها دستگاه‌ها روشن شود و تولید شکل بگیرد و در روز‌ها تعطیل شود، به شکلی که خط تولید شبانه شود.

به گزارش می‌متالز، شروع فصل گرما تغییراتی را در برنامه ریزی تولیدی کشور به دنبال دارد و قطعی برق مشکلاتی را در زمینه تولید به وجود می‌آورد. درباره اینکه تولید، توزیع و مصرف کالا‌ها چه تغییراتی در فصل تابستان دارد با غفور اکرمی راد، مدیرعامل شرکت رادایران و عضو هیات مدیره آهن مجد گفتگو کردیم.

غفور اکرمی راد گفت: هنوز قطعی برق اجرا نشده و قرار است از دهم تیر اجرا شود؛ اما با توجه به اینکه فعالیت ما در حیطۀ بازرگانی است فعلاً در بازار تقاضایی برای خرید نیست یا اگر هم باشد بسیار اندک است.

به گفته وی، هرچند وزارت نیرو اعلام کرده که قرار است تعدیلی در میزان قطعی برق صورت گیرد، اما این تنظیم به این شکل است که شب‌ها دستگاه‌ها روشن شود و تولید شکل بگیرد و در روز‌ها تعطیل شود، به شکلی که خط تولید شبانه شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در این فصل فروش مقاطع فولادی به چه میزان است گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده فروش زنجیره فولاد در تابستان نسبت به پاییز و بهار کمتر است و پروژه‌های عمرانی بزرگ در این فصل اجرا نمی‌شود.

اکرمی راد در آخر اضافه کرد در این فصل تقاضا نیست و یا بسیار کم است، اما چون تولید از تقاضا به نسبت کمتر است از فصل‌های قبل سعی می‌شود موجودی شرکت را تأمین کنیم تا در تابستان دچار مشکل نشویم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده