تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۴۲۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال ۴ هزار و ۶۷۱ نفر در واحد‌های صنفی اردبیل

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت اردبیل در مراسم گرامیداشت روز اصناف گفت: اشتغال ایجادشده در واحد‌های صنفی استان بیش از چهار هزار و ۶۷۱ نفر است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی افزود: همپای افزایش اشتغال در واحد‌های تولیدی، صنوف نیز با تلاشی مضاعف پس از ایام کرونا سعی کردند تا در جبهه اشتغال و توانمندی اقتصادی استان اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی با قدردانی از هیئت‌رئیسه اتاق اصناف، پیشکسوتان و فعالان صنوف در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: اول تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نام‌گذاری شده و بر همین اساس وزارت صمت تلاش می‌کند تا در ابعاد مختلف، مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی اصناف را در کنار سایر بروکراسی‌های اداری رفع کند.

رئیس سازمان صمت اردبیل یادآور شد: ۴ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی در واحد‌های صنفی با اسناد بیمه‌ای محقق شده که این رقم معادل اشتغال ایجادشده در بخش صنعت است.

صادقی ادامه داد: ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در استان داریم که اگر هرکدام از این واحد‌های صنفی زمینه اشتغال دو نفر را فراهم کنند، کارآفرینی ۱۱۰ هزارنفری در این واحد‌های صنفی روی می‌دهد.

رئیس سازمان صمت اردبیل از حل مشکلات مالیاتی اصناف خبر داد و بیان کرد: با تعامل خوب امور مالیاتی و اصناف در اردبیل، مشکلات و نارسائی‌های گذشته در این بخش برطرف شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده