تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۶۴۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح استفاده از پساب در واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی شهرکرد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: مقدمات طرح استفاده از پساب در واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی شهرکرد باهدف تأمین آب پایدار، فراهم‌شده است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فلاح گفت: به همین منظور خرید ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای شهرک صنعتی شماره ۱ و ۲ شهرکرد در دستور کار قرارگرفته است و از شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در محل تصفیه‌خانه بهرام‌آباد شهرستان شهرکرد، خریداری‌شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح تا یک ماه دیگر آغازشده و بخشی از واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی شماره ۱ و ۲ شهرکرد پوشش داده می‌شود تا در تولید آن‌ها مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری طرح تأمین آب آشامیدنی شهرک‌های صنعتی را نیز در دستور کار قرار داده که به نقطه مطلوبی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این طرح امسال به‌پایان برسد.

فلاح ادامه داد: همچنین کف‌شکنی چاه‌های موجود به‌منظور رفع مشکل آب شهرک‌های صنعتی به‌ویژه در شرق استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: اکنون از مجموع ۲۲ شهرک صنعتی فعال در چهارمحال و بختیاری، آب ۶ شهرک صنعتی در شهرکرد، سامان۱، وردنجان در شهرستان بن، سفیددشت و گندمان در شهرستان بروجن به‌صورت سیار و با تانکر تأمین می‌شود.

فلاح اضافه کرد: اجرای طرح قطعی برق واحد‌های تولیدی در تابستان امسال به‌عنوان یک برنامه ملی در اختیار استان نیست، اما احتمال خاموشی‌های برق صنعت به تولیدکنندگان اطلاع‌رسانی شده است و انتظار می‌رود این طرح به‌طور منظم و بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص باشد تا مشکلی در بخش تولید ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و در ۲۲ مورد از این شهرک‌ها، واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی امکان‌پذیر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده