تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۶۵۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

توانمندسازی واحد‌های تولیدی در اولویت است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در نیمه دوم پارسال، هزار و ۳۰۰ واحد غیرفعال و زیر ظرفیت تولید فعال شدند، گفت: توانمندسازی این نوع واحد‌ها ادامه می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه آیین افتتاح پنج طرح صنعتی شیروان در گفت وگویی کوتاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت برای واحد‌های تولیدی نیمه راکد برنامه‌های متنوعی دارد تا مشکلات آن‌ها با همکاری سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: معمولا واحد‌های نیمه فعال و غیرراکد مشکلات فراوانی از جمله مسائل مالی، تامین اجتماعی و مباحث بازار و سرمایه در گردش دارند که متناسب با آن تصمیماتی گرفته شده است.

فاطمی امین گفت: بتازگی در مورد اخذ مالیات از واحد‌های تولیدی تصمیمات خوبی گرفته شده که مشکلات آن‌ها در این زمینه برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: اینک ۱۳ هزار واحد تولیدی راکد یا با زیر ظرفیت وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده هر ساله تعدادی از این واحد‌ها فعال خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه امسال چه میزان اعتبار برای نوسازی و احیای واحد‌های تولیدی اختصاص می‌یابد عنوان کرد: واحد‌های تولیدی اعتبار دولتی نمی‌خواهند، وام، تسهیلات و سایر مواردی که به حوزه تولید خودشان مربوط هست می‌خواهند و سعی داریم با حمایت از آن‌ها تولید، اشتغالزایی و کسب و کار تعطیل نشود و اقدامات لازم درباره مشکلات آنان صورت گیرد.

عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی روز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیروان خراسان شمالی آغاز شد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده