تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۶۵۶۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای ۴۳ واحد تولیدی اردبیل در چهار ماه گذشته

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی به چرخه فعالیت بازگشته و ۸۲ واحد نیز در مرحله بازگشت به چرخه تولید قرارگرفته است.

به گزارش می‌متالز، صادقی افزود: امسال قرار است ۷۰ واحد تولیدی راکد به مجموع واحد‌های تولیدی فعال استان بازگردد که در چهار ماه اخیر ۴۳ واحد از این تعداد به چرخه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی بازگشته‌اند.

وی حمایت از ساخت محصولات صنعتی تولیدی در جلوگیری از واردات را از دیگر رویکرد‌ها برشمرد و تصریح کرد: باهدف جلوگیری از خروج ارز و حمایت از تولیدات داخلی، صنایع الکترونیکی و صنایع دانش‌بنیان فرصت تولید مؤثر و صادرات محور را فراهم کردند و در سایر صنایع مانند ام. دی. اف، پلاستیک، فولاد و میلگرد نیز ظرفیت‌های خوب صادراتی فراهم‌شده است.

رئیس سازمان صمت اردبیل ادامه داد: در حوزه صادرات شاهد تا ۲ برابر رشد و جهش صادراتی در ارزش و وزن صادراتی محصولات هستیم به‌طوری‌که ۵۱۶ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام‌شده است.

صادقی بیان کرد: در سال‌های اخیر، عمده محصولات صادراتی استان از محصولات کشاورزی به‌ویژه سیب‌زمینی به سمت صادرات محصولات صنعتی سوق پیداکرده به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان صنعتی هستند.

وی اضافه کرد: میلگرد، شمش فولاد، مواد پلاستیکی، ام. دی. اف و مصنوعات چوبی ازجمله این محصولات صنعتی صادراتی است که به کشور ترکیه، آذربایجان و سایر کشور‌های همسایه و حتی اروپایی صادرشده است.

رئیس سازمان صمت اردبیل توضیح داد: در کنار تولید شیر‌های صنعتی شامل گاز و نفت، تولید شیرآلات بهداشتی نیز در گرمی به‌عنوان قطب تولید این محصولات موردتوجه قرارگرفته و ما در بحث تولید پلاستیک نیز ۲۵ درصد نیاز بازار را تأمین می‌کنیم.

صادقی به ظرفیت‌های معدنی استان به‌ویژه شناسایی ۲ معدن ارزشمند مس و مولیبدن در مشکین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: پروانه بهره‌برداری برای این معادن و برداشت آن‌ها صادرشده و در کنار آن فرصت توسعه صنایع تبدیلی نیز در این بخش فراهم آمده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای صنوف تولیدی همپای واحد‌های صنعتی در استان خبر داد و تصریح کرد: فرصت اشتغال برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت در یک سال اخیر با پوشش بیمه‌ای در استان اردبیل مهیا شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده