تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۶۵۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرایی شدن ۴۰۰ مورد مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت بوشهر در نشست دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت بسیار خوبی برای حل مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی است و سال گذشته ۵۰۰ مصوبه در این زمینه داشت که ۴۰۰ مورد آن اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی عنوان کرد: در ایجاد صنایع به دنبال حلقه‌های مفقوده صنعت در استان هستیم، بنابراین راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی با ارزش‌افزوده بالاتر و اشتغال‌زایی بومی که از خام فروشی پیشگیری می‌کند، مدنظر است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه‌های بخش خصوصی کاهش زمان شروع کسب‌وکار است که در این شاخص در استان بوشهر ظرف یک یا دو روز مجوز صادر و در سه روز زمین و امکانات واگذار می‌شود.

مدیرکل صمت بوشهر با اشاره به رویکرد دولت به روابط تجاری با کشور‌های همسایه، بیان کرد: استان بوشهر در سه ماه نخست امسال رشد ۲ برابری صادرات نسبت به سال گذشته دارد که نشان‌دهنده تعاملات خوب و تقویت زیرساخت‌های صادراتی استان است و امیدواریم تا پایان سال به صادرات ۱۱ میلیارد دلار برسیم.

صفوی ادامه داد: صنایع مونتاژ باهدف بومی شدن شکل‌گرفته است و هرسال ۱۰ تا ۲۰ درصد این صنایع بومی می‌شوند و برخی از این واحد‌ها تا ۷۰ درصد بومی شده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده