تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۶۶۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

اجرایی شدن ۴۰۰ مورد مصوبه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت بسیار خوبی برای حل مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی است که تا کنون بسیار موثر بوده است و سال گذشته ۵۰۰ مصوبه در این زمینه داشت که ۴۰۰ مورد آن اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی در نشست دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: در ایجاد صنایع به دنبال حلقه‌های مفقوده صنعت در استان بوشهر هستیم؛ از این رو راه اندازی صنایع پایین دستی که ارزش افزوده بالاتر، اشتغال‌زایی بومی خوبی دارد و از خام فروشی پیشگیری می‌کند، مد نظر است.

صفوی ادامه داد: یکی از مطالبه‌های بخش خصوصی کاهش زمان شروع کسب و کار است که در این شاخص در استان بوشهر طی یک یا ۲ روز مجوز صادر و در سه روز زمین و امکانات به آن‌ها واگذار می‌شود.

صفوی با اشاره به رویکرد دولت به روابط تجاری با کشور‌های همسایه، بیان کرد: استان بوشهر در سه ماه نخست امسال رشد ۲ برابری صادرات نسبت به سال گذشته دارد که نشان دهنده تعاملات خوب و تقویت زیرساخت‌های صادراتی این استان است و امیدواریم تا پایان سال به صادرات ۱۱ میلیارد دلار برسیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: صنایع مونتاژ با هدف بومی شدن شکل گرفته است و هرسال ۱۰ تا ۲۰ درصد این صنایع بومی می‌شوند و برخی از این واحد‌ها تا ۷۰ درصد بومی شده اند.

وی با اشاره به تهدید‌های اخیر حوزه اصناف، گفت: پس از اقدام درست دولت مبنی بر سیاست اصلاح ارز ترجیحی با استفاده از مشوق‌هایی برای تامین کالا‌های اساسی شرکت‌های پخش و توزیع با مسئولیت پذیری همراهی خوبی داشتند.

صفوی ضمن قدردانی از اصناف استان بوشهر، اظهار کرد: واحد‌های صنفی در ۲ ماه اخیر همکاری بسیار خوبی با دولت داشتند و از سود خود گذشتند تا در تامین و توزیع کالا‌ها رضایت مردم حاصل شود و امروز بازار به ثبات رسیده است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده