تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۴۲۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عملکرد نوسانی از سوی "سخزر" طی ۳ ماه ابتدای سال جاری؛

کاهش تولید ۲۱ درصدی سیمان خزر

‌می‌متالز - سیمان خزر در خردادماه سال جاری ۸۵ هزار و ۷۹ تن از محصولات خود را در بازار داخلی به فروش رساند، این در صورتی است که در سال مالی گذشته این شرکت سیمانی به‌طور متوسط در هر ماه ۹۹ هزار تن فروش را تجربه کرده بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان خزر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های عملیاتی خود که از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه شناسایی کرد را برابر با ۴۵ میلیارد تومان به ثبت رساند و طی ۳ ماه گذشته نیز درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی به ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

کاهش تولید ۲۱ درصدی سیمان خزر
درآمدی که سیمان خزر در خردادماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به بازار داخلی بود و در سال مالی جاری فروش از طریق بازار خارجی نداشت، عمده‌ترین درآمدی که این شرکت سیمانی طی ۳ ماهه گذشته به ثبت رساند متعلق به اردیبهشت‌ماه بود.

درآمد‌های عملیاتی "سخزر" تا خردادماه ۱۴۰۱

بر اساس این گزارش، میزان درآمدی که سیمان خزر از فروش محصولات در خردادماه شناسایی کرد نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد، درآمدی که طی ۳ ماه سپری‌شده از سال جاری به ثبت رسیده با ۲۲ رشد همراه بود.

کاهش تولید ۲۱ درصدی سیمان خزر

بیشترین درآمدی که سیمان خزر در خردادماه از فروش محصولات کسب کرد متعلق به محصول «سیمان تیپ ۲ پاکتی» بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان بود که نسبت به اردیبهشت‌ماه با کاهش ۳ درصد همراه بود و نرخ فروش این محصول ۵۷۴ هزارتومان در ازای تن اعلام شد.

پس از آن نیز «سیمان تیپ ۲ فله‌ای» با ۱۵ میلیارد تومان درآمدزایی در رتبه بعدی درآمدزاترین محصول "سخزر" حضور داشت که ۲ محصول به فروش رفته سخزر را تشکیل می‌دهند.

مقدار فروش محصولات سیمان خزر

بر پایه این گزارش، سیمان خزر در خردادماه سال جاری ۸۵ هزار و ۷۹ تن از محصولات خود را در بازار داخلی توانست به فروش برساند، این در صورتی است که در سال مالی گذشته این شرکت سیمانی به‌طور متوسط در هر ماه ۹۹ هزار تن فروش را تجربه کرده بود.

"سخزر" طی ۳ ماه گذشته نیز مقدار فروش محصولات خود را برابر با ۲۷۰ هزار و ۸۴۸ تن اعلام کرد، مقدار فروش ماهانه این شرکت سیمانی نسبت به اردیبهشت‌ماه ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

"سخزر" در خردادماه نیز تولید ۵۱ هزارتن محصول را از خود بر جای گذاشت، در سال گذشته میانگین مقدار تولید محصول این شرکت سیمانی برابر با ۱۰۰ هزارتن بود، مقدار تولید در ۳ ماهه سال جاری کاهش ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده