تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۶۴۳۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در محلات محقق شد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۶۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان محقق شد.

به گزارش می‌متالز، محمد جمال عباسی روز دوشنبه افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور ۲ پروانه بهره‌برداری در زمینه فرآوری سنگ حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری ۱۰ فرصت شغلی پایدار در محلات ایجاد کرد، اظهار داشت: وجود معادن سنگ در این شهرستان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است که بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برنامه اولویت‌دار اداره صمت محلات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: هفت جواز تاسیس نیز از ابتدای امسال تاکنون در بخش صنعت شهرستان محلات صادر شد که برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن‌ها ۴۴۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است.

جمال عباسی اظهار داشت: بهره‌برداری از این واحد‌ها ۷۸ فرصت شغلی در زمینه برش و فرآوری سنگ و صنایع جانبی را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: یک شهرک، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد و بیش از چهار هزار فرصت شغلی در ۹۰ واحد صنعتی پروانه‌دار مستقر در این مراکز ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد آن‌ها در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات از تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی، گل و گیاه و تریکو است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده