تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۶۴۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس اعلام کرد:

۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صنایع معدنی در رفسنجان کلید می‌خورد

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۱۰۰ هکتار زمین و با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری، کارخانه‌ای توسط شرکت میدکو با محوریت صنعت مس در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسین جلالی در تشریح جلسه اخیر خود با مدیرعامل و معاونان میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه - سهامی عام -) اظهار کرد: تک محصولی بودن و وضعیت منابع آبی شهرستان رفسنجان نیاز به صنعتی شدن را بیش از پیش کرده و این جلسه به درخواست ما از شرکت میدکو برای سرمایه‌گذاری بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه رفسنجان شهر مس است و اکتشافات جدیدی در منطقه سریدون صورت گرفته و از آنجا که سرمایه‌گذاری‌های میدکو در حوزه مس نیز انجام می‌شود انگیزه‌ای ایجاد شد که قبول کنند و درخواست ۱۰۰ هکتار زمین داشتند که کارخانه بزرگی در رفسنجان راه‌اندازی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهارداشت: پیش‌بینی شد سرمایه گذاری در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برابر با ۱۲ هزار میلیارد تومان در رفسنجان انجام و زمینه تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره و حدود ۵۰ هزار تن مس کاتد در سال فراهم شود.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: به گفته مدیرعامل شرکت یادشده، در صورت اخذ مجوز حدود چهار سال آینده این کارخانه بهره‌برداری و تولید کاتد را آغاز خواهند کرد و از آنجا که در تولید کنسانتره و مس کاتد نیاز به سنگ مس است، شرکت ملی صنایع مس در این زمینه باید کمک و همکاری کند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده