تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۶۴۳۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در پنجمین روز از دهه تولید و تجارت روی داد:

امضای تفاهم نامه توسعه رشته معدن در رویدر هرمزگان

‌می‌متالز - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام داشت: در پنجمین روز از دهه تولید و تجارت، به منظور توسعه هنرستان‌های وابسته به رشته معدن در شهرستان بندرخمیر، تفاهم نامه همکاری انجمن گچ استان با آموزش و پرورش هرمزگان، امضا شد.

به گزارش می‌متالز، محمد قویدل در حاشیه نشست با ابراهیم سعدینی، معاون اداره کل صمت هرمزگان به منظور امضای تفاهم نامه، بیان داشت:باتوجه به توسعه استان در حوزه زیرساختی وصنایع ومعادن، میتوان با نگاه زیر بنایی وبا حمایت وتعامل مستمر با بنگاه‌های اقتصادی ومجموعه سازمان صمت استان، آینده شغلی فرزندان این خطه از میهن اسلامی را تأمین وتضمین نمود.

وی افزود:درهمین راستا تاکنون با حمایت مهندس دوستی، استاندارهرمزگان، گام‌های موثری برداشته شده و پیش بینی می‌شود با امضای تفاهم نامه در زمینه ایجاد رشته‌های مرتبط باصنعت نفت، با پالایشگاه نفت بندرعباس، در حوزه صنایع با فولاد هرمزگان، در حوزه بهیاری با دانشگاه علوم پزشکی و در حوزه پرورش آبزیان با شیلات هرمزگان، تا مهرماه ۱۴۰۱، قریب ۱۲ تا ۱۷ هنرستان جدید، راه اندازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درادامه اذعان داشت:وجود ظرفیت معادن در بخش رویدر شهرستان بندرخمیر فرصتی برای هدایت دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن وتضمین نیروی متخصص وبومی برای توسعه این منطقه است.

وی خاطرنشان ساخت:در راستای تحقق این امر، به مناسبت دهه تولید وتجارت، تفاهم نامه‌ای با مضمون استفاده از ظرفیت علمی وفنی وهمکاری آموزشی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در ۵ ماده وبه مدت ۳سال تحصیلی جهت انجام تعهدات اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و انجمن گچ استان تنظیم و امضا شد.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده