تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۲۷۱۵۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛

کشور باید در بخش معدن پوست‌اندازی کند/ توسعه اکتشاف از اولویت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: این شرکت در گذشته یک شرکت سرمایه گذاری در بازار سهام بود؛ اما امروز شاهد تغیرات وضعیت این شرکت هستیم. به طوری که از ۴۸ طرح بزرگ صنعتی به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران»، ۷ پروژه مربوط به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان که یکی از پروژ‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه فولاد کردستان ۱۲.۱۶ درصد، ذوب فولاد سازی حدود ۱۰ درصد، گندله سازی شهرک ۲۴.۵۳ درصد، نیروگاه خورشیدی ۸۰ درصد، فولادسازی اردبیل ۱۳.۶۶ درصد و فولادسازی اقلید ۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در ۶۰ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم و غیر مستقیم سرمایه گذاری کرده است که سهم این شرکت بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در تولید ۵ میلیون تن شامل ۱.۱ میلیون تن فولاد آرتاویل، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی بیجار، ۱.۱ میلیون تن آهن اسفنجی اقلید و ۱.۱ میلیون تن برای سرمد سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول این شرکت اکتشاف است، گفت: در سال جاری ۶۰ هزار متر مکعب حفاری عمیق انجام شده است و در این راستا ۷ دستگاه اکتشافی خریداری شده که ۲ دستگاه آن هفته آینده وارد خواهد شد. امیدواریم با بهره برداری جدید، ذخایر بیشتری به مجموعه اضافه شود.

وی با بیان اینکه در مس جانجا بازنگری انجام شده، عنوان کرد: با بازنگری در مس جانجا به نقاط جدید دست پیدا کرده ایم که با سرمایه گذاری انجام شده در آینده یک کارخانه کنسانتره ۱۳۰ هزار تنی مس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کارخانه کک سازی طبس یک تکنیک جدید نسبت به سایر کارخانه‌ها دارد، افزود: در کک طبس تابه‌حال ماهی ۶ هزار تن کک تولید می‌شد؛ ولی هم‌اکنون در تیر ماه ۸ هزار تن و در مرداد ماه به ۹.۸ هزار تن افزایش یافته و به‌زودی تولید ماهانه از ۱۰ هزار تن نیز عبور خواهد کرد.

وی از خرید سهام شرکت ایریتک خبر داد و گفت: از این شرکت در پروژه‌ها به‌عنوان مشاور و امور عملیاتی استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روی سرمایه‌گذاری برای تولید استیل‌کرد، فروسیلیکومنگنز، الکترودگرافیتی کازرون، لوله‌های بدون‌درز درحال مطالعه هستیم. هم‌چنین روی عناصر جدید نظیر وانادیوم نیز درحال بررسی بوده و قصد داریم آن را به جرگه تولیدات کشور وارد کنیم که در تولید فروآلیاژ‌ها کاربرد دارد.

وی معتقد است: کشور باید در بخش معدن در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری پوست اندازی کند تا بتواند فاصله خود را با رقبای خارجی کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده