تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۶۴۲۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک منبع آگاه:

حمله سایبری به فولاد خوزستان خنثی شد

‌می‌متالز - یک منبع آگاه از خنثی‌شدن حمله هکری به شرکت فولاد خوزستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اخبار ضدونقیضی درباره حمله هکری به صنایع فولادی کشور منعکس و همزمان تصاویری منتسب به این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد. در همین رابطه یک منبع آگاه در شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: روز گذشته سامانه‌های شرکت فولاد خوزستان و کانال تلگرام و سامانه پیامکی شرکت هک شد و پیام «تعطیلی صنعت فولاد کشور به دلیل تهاجمات سایبری» توسط این گروه هکری، ولی با عنوان «گروه فولاد خوزستان» به خطوط موبایل کارکنان ارسال شد.

وی با اشاره به چپ شدن یک دیگ مذاب و ریختن مواد مذاب در اثر این حمله، یادآور شد: بحمدالله به علت محدودیت برق، کوره‌ها تعطیل هستند و فقط یک کوره کار‌ می‌کرد.

منبع آگاه با اشاره به خنثی‌شدن این حمله عنوان کرد: هکر‌ها همچنین پیام دیگری مبنی بر اینکه «به دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنا بر ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط، شرکت فولاد خوزستان به دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش‌قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد» با استفاده از سامانه شرکت ارسال کردند.

وی تصریح کرد: هکر‌ها این پیام را برای جلوگیری از حضور کارکنان در شرکت ارسال کردند تا با این حربه مدعی شوند شرکت تعطیل شده است!

اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی

در پی حوادث دیروز، مرکز ملی فضای مجازی از حمله سایبری به سیستم‌های فناوری اطلاعات فولاد کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این مرکز، «در ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه بخشی از سیستم‌های فناوری اطلاعات فولاد کشور مورد حمله سایبری دشمنان خارجی قرار گرفت و به طبع آن بخش‌هایی از فولاد هرمزگان و خوزستان نیز دچار اختلال در تولید شد که به‌سرعت سیستم‌های امنیتی نسبت به مهار و دفع آثار حمله سایبری مذکور اقدام کردند؛ بنابراین گزارش، جزئیات فنی حمله سایبری متعاقباً ارسال خواهد شد. همچنین این مرکز اعلام کرد که هرگونه اخبار در مورد حمله سایر مراکز مورد تأیید نبوده و تکذیب‌ می‌شود.»

خط تولید فعال است

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان هم در واکنش به این حمله گفت: صبح روز دوشنبه بعضی سامانه‌های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت که با اقدامات به‌موقع و هوشیاری موجود، این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد.

امین ابراهیمی افزود: خط تولید شرکت فولاد هم اینک فعال بوده و مختصر اختلالی که به سایت، کانال‌های اطلاع‌رسانی و سامانه پیامکی این شرکت وارد شده در حال برطرف‌شدن است.

وی اضافه کرد: به دلیل هک شدن کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان، اخبار منتشر شده در این کانال تا اطلاع ثانوی معتبر نبوده و صحت هیچ یک از مطالب آن تأیید نمی‌شود و تا اطلاع ثانوی آخرین اخبار و اطلاعیه‌های شرکت فولاد خوزستان از طریق خبرگزاری‌های رسمی و کانال مجازی این شرکت در پیام‌رسان‌های داخلی منتشر می‌شود.

منبع: کیهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده