به گزارش میمتالز، امیرحسین اسدی بابیان اینکه در کنار نمایشگاه، ساختاری با عنوان تجربه یک صنعت هرروز اجرا میشود و در آن برنامهریزی شده تا شرکتهای دانشبنیان در فرصتی بتوانند به توضیح کسبوکار خود و چگونگی دانشبنیان شدنشان بپردازند و توضیح دهند که در این مسیر چه مسائلی داشتهاند و چه پیشنهادهایی برای کسبوکارهای مشابه دارند، درواقع امکان انتقال تجربه را فراهم کردهایم.
وی بیان کرد: این نمایشگاه مسیری بود تا در وزارت صمت به سمت دانش، تولید محصولات باکیفیت و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، دانشی کردن تمام فرآیندها، فروش بهتر و صادرات حرکت کنیم.
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت با اشاره به حضور و بازدید وزیر صمت از نمایشگاه، تصریح کرد: این حضور نشان از عزم ویژه تمام مدیران وزارت خانه و شخص وزیر در رویکردهای دانشبنیان دارد که منطبق با شعار امسال (تولید، دانشبنیان، اشتغال آفرین) است، زیرا باید توجه داشت دانشی که ایجاد اشتغال میکند، صادرات و فروش را نیز افزایش خواهد داد.
اسدی ادامه داد: شرکتهای دانشبنیان، شرکتهایی هستند که از ظرفیتهای دانش برای فروش بهتر، افزایش بهرهوری و افزایش کیفیت، صادرات بهتر و مدیریت منابع انسانی بهتر استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در عمل آغاز فرآیند حرکت جدی وزارت صمت در بحثهای اقتصاد دانشبنیان بود، اضافه کرد: حضور وزیر و وقت زیادی که ایشان در نمایشگاه گذاشتند و صحبتهایی که با تکتک غرفهها داشتند، نشان از عزم وزارتخانه داشت.
لازم به یادآوری است نخستین نمایشگاه «توانمندیهای صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط ویژه دانشبنیانها و کسبوکارهای نوپا» از روز یکشنبه ۵ تیرماه در سالن ۶ نمایشگاه بینالمللی تهران دایر شده و تا ۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.
منبع: شاتانیوز