تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۴۶۵۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اوج‌گیری دوباره پلاگین‌ها در چین

‌می‌متالز - با پایان‌یافتن قرنطینه‌های کووید-۱۹، چین بار دیگر در حال افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی است. براساس داده‌هایی که به اشتراک گذاشته‌شده، حدود ۴۰۳‌هزار و ۲۹دستگاه خودروی برقی پلاگین مسافری جدید در ماه مه در چین به ثبت رسیده که ۱۰۹‌درصد بیشتر از یک‌سال قبل است.

به گزارش می‌متالز، در سال‌جاری تاکنون، فروش بیش از ۸/ ۱میلیون خودروی برقی سواری جدید در چین به ثبت رسیده است. سهم خودرو‌های پلاگین به ۳۱‌درصد افزایش یافت که ۲۳‌درصد برای خودرو‌های تمام‌برقی بود. خودرو‌های BEV در اکثریت باقی ماندند؛ اما خودرو‌های هیبرید پلاگین نرخ رشد بالاتری را نشان دادند. در سال ۲۰۲۱، کل ثبت‌نام خودرو‌های برقی پلاگین با حدود ۱۵۳‌درصد افزایش، سالانه به بیش از ۲/ ۳میلیون دستگاه (از ۲۷/ ۱میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰) رسید.

براساس برخی پیش‌بینی‌ها، در سال ۲۰۲۲، تعداد کل ممکن است به ۵ تا ۶میلیون برسد. بازار خودرو‌های پلاگین در چین نه‌تن‌ها به‌سرعت گسترش می‌یابد، بلکه بیشتر تحت سلطه مدل‌های چینی قرار می‌گیرد. با موقعیت رو به رشد BYD، این پرسش پیش آمده است که آیا تسلا می‌تواند پس از قرنطینه که تولید در شانگ‌های را در آوریل و بخشی از ماه مه از ریل خارج کرد، به اوج بازگردد؟ شرکت تسلا در طول ماه آوریل عمدتا تعطیل بود؛ زیرا منطقه شانگ‌های به‌شدت تحت‌تاثیر قرنطینه قرار گرفت، اما دوباره به تولید بازگشت. در ماه آوریل حدود ۲۸۰‌هزار و ۶۱۴دستگاه خودروی برقی سواری جدید در چین به ثبت رسید که ۶۱‌درصد بیشتر از سال قبل بود. این تعداد بیشتر از مجموع سایر نقاط جهان و شامل خودرو‌های کوچک هم بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده