تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۴۶۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

احیای وزارت بازرگانی منجر به رشد واردات می‌شود/ فولاد باید تحت نظارت وزارت صنعت و معدن باشد

‌می‌متالز - در صورت تفکیک وزارت بازرگانی و صمت، تنظیم بازار فولاد ایران قطعاً باید در اختیار صمت باشد به علت اینکه صمت، نهاد متوّلیِ زنجیره فولاد است و به همین خاطر از معدن تا شمش و میلگرد و به‌طورکلی همۀ حلقه‌های زنجیره تولید فولاد تمایل دارد که تنظیم بازار برعهده صمت باشد؛ بنابراین صمت باید بازرگانی و تنظیم بازار فولاد برعهده بگیرد.

به گزارش می‌متالز، به دنبال موافقت دولت با تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن، یک نماینده مجلس مخالفت خود را با جداسازی این دو وزارت اعلام کرد و گفت این یک تجربۀ شکست خورده است و بهتر است که تکرار نشود.

روح‌الله ایزدخواه، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تفکیک وزارت بازگانی از وزارت صمت اشاره کرد و گفت: ما کاملاً مخالف تفکیک وزارت صمت و وزارت بازرگانی هستیم. این مقوله بار‌ها تکرار شده و تجربۀ شکست‌خورده‌ای است.

وی با بیان اینکه دولت قبل چهار مرتبه تلاش کرد که این طرح را در مجلس تصویب بکند، اما مخالفت شد، افزود: به نظر ما بازرگانی تا زمانی که اقتصاد کشور بر مدار تولید قرار نگرفته است نتیجه جز واردات و سوداگری ندارد؛ باید بازرگانی در خدمت تولید باشد، به‌خصوص در شرایط کنونی که کشور در حال جراحی پیاپی اقتصادی است و ازاین جهت امیدواریم این تجربۀ شکست‌خورده را این دولت دوباره تجربه نکند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورت تفکیک وزارت بازرگانی و صمت، تنظیم بازار فولاد ایران قطعاً باید در اختیار صمت باشد به علت اینکه صمت، نهاد متوّلیِ زنجیره فولاد است و به همین خاطر از معدن تا شمش و میلگرد و به‌طورکلی همۀ حلقه‌های زنجیره تولید فولاد تمایل دارد که تنظیم بازار برعهده صمت باشد؛ بنابراین صمت باید بازرگانی و تنظیم بازار فولاد برعهده بگیرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده