تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۶۴۷۳۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

بازگرداندن داوطلبانه لوازم خانگی به قیمت‌های قبلی

بازگرداندن داوطلبانه لوازم خانگی به قیمت‌های قبلی
‌می‌متالز - در حال حاضر قیمت حدود ۹۰‌درصد بازار و محصولات پرفروش لوازم خانگی تنظیم شده و در سطح تولیدکننده رشد نداشته اند. محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: البته در سطح فروشنده‌ها ممکن است بین پنج تا ۱۰‌درصد، نوسانات بازار داشته باشیم که طبیعی است.

به گزارش می‌متالز، وی ضمن اشاره به نگرانی‌های مردم در رابطه با سطح کیفیت لوازم خانگی در کشور، این نگرانی مردم را تا حدودی بجا دانسته و اظهار کرد: سابقه بسیاری از صنایع نشان می‌دهد که صنعت مدنظر به آن سطح رضایت مشتری نرسیده باشد؛ از همین رو در رویکردی که در حوزه سیاستگذاری، تعامل و هدایت گری با صنایع به ویژه در حوزه صنایع لوازم خانگی دنبال می‌شود، قرار بر حمایت از تولیدکننده‌ای شده است که تولید آن رقابتی و دارای کیفیت و مورد رضایت مردم باشد؛ در حقیقت حمایت از تولید نباید منتج به تولید بدون کیفیت، غیررقابتی و گران شود. این موضوع را مجموعه صنایع که بدون احتساب قطعه سازان لوازم خانگی حداقل ۱۲۰ واحد فعال هستند، پذیرفته اند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه بازار رقابتی کامل نیست و برندی خاص یا یک گروه صنعتی، یک‌سوم سهم بازار را در دست دارد که خود نوعی رهبری کردن بازار است، تصریح کرد: چنانچه به مقیاس تولید در سطح انبوه نرسیم، ممکن است نتوانیم رقابت کنیم یا کیفیت و خدمات پس از فروش را افزایش دهیم به همین علت ما هم از اینکه سهم تولیدکنندگان در بازار داخلی بالا باشد استقبال کرده و تلاش می‌کنیم که راه‌های بسته شدن کالای قاچاق را حداکثر کنیم؛ اما از سوی دیگر دائما در حال نظارت در قالب تعامل و گفتگو هستیم و به آن‌ها گوشزد می‌کنیم که روند آن‌ها رو به رشد است یا خیر. وی افزود: افزایش قیمتی در سال‌های گذشته صورت گرفت که معقول نبود و تولیدکننده به سمت تولید بیشتر نمی‌رفت، بلکه مسیر حرکت به سوی فروش با حداکثر سود را دنبال می‌کرد؛ بنابراین برای رقابتی شدن فضا تلاش شد و امکانات ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که بر اساس آن در سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه تولید داشتیم؛ هر زمان که تولید افزایش یابد، طبیعتا تبلیغات برای فروش هم بیشتر خواهد شد؛ بنابراین تولید و بازاریابی صورت گرفته، سود خوبی ایجاد خواهد کرد. تولیدکنندگان باید به سمت رضایت مشتری بروند. معاون وزیر صمت با بیان اینکه در ماه‌های اخیر از تولیدکنندگان خواسته ایم برای بازگشت اطمینان به بازار، قیمت‌ها در حد امکان تثبیت شود، گفت: براین اساس قیمت ۲۲۰۰ قلم کالایی که اکنون می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد همچون یخچال، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون به پیش از دولت سیزدهم برمی گردد و افزایش اندک قیمت‌ها نیز دوباره و به صورت داوطلبانه و تعاملی به نرخ قبل بازگردانده شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده