تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۶۴۷۶۳
سرویس خبر : انرژی

علت سقوط واردات LNG چین از آمریکا

‌می‌متالز - واردات LNG چین از آمریکا در فاصله فوریه تا آوریل ۹۵درصد سقوط کرد، اما این روند در ماه‌های آینده تغییر خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، خریداران LNG اروپا برای جبران افت صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله، محموله‌های آمریکا را خریداری می‌کنند و آمریکا به تامین‌کننده بزرگ گاز اروپا تبدیل شده و فروش این کشور به چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به چند محموله محدود شده است. واردات LNG چین از آمریکا در فاصله فوریه تا آوریل به میزان ۹۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده است. در این بین، طبق آمار گمرک چین، واردات LNG چین از روسیه به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق گزارش ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی، تغییر بزرگی در صادرات LNG آمریکا به چین اتفاق افتاده است. آمریکا سال میلادی گذشته بزرگ‌ترین صادرکننده محموله‌های تک LNG به چین بود. آمریکا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون گاه به گاه محموله LNG به چین ارسال کرده است، اما عمده صادرات این کشور به مقصد اروپا بوده که پول بیشتری برای محموله‌های تک پرداخت می‌کند.

اروپا در خرید محموله‌های تک LNG روی دست آسیا زده و عمده این محموله‌ها را از آمریکا خریداری می‌کند تا از وابستگی سنگین به گاز روسیه کم کند. همزمان، چین محموله‌های LNG بیشتری از روسیه خریداری می‌کند که غرب تمایلی به نزدیک شدن به آن ندارد. قیمت‌های بالای محموله‌های تک LNG و تقاضای ضعیف به دلیل قرنطینه‌های کووید، تقاضای چین برای LNG آمریکا را در سال میلادی جاری کمتر کرده است. با این حال واردات LNG چین از آمریکا به همین منوال کم نخواهد ماند، زیرا غول‌های دولتی و سایر شرکت‌های انرژی چین، در ماه‌های اخیر قرارداد‌های بلندمدت با صادرکنندگان آمریکایی امضا کرده‌اند و تحویل بعضی از این محموله‌های LNG، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده