تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۵۳۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای تنظیم بازار فولاد؛

بسته ۷ پیشنهادی برای تنظیم بازار فولاد

‌می‌متالز - دبیر انجمن نوردکاران ایران گفت: بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه ارائه شد.

به گزارش می‌متالز، دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور اظهار کرد: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد.

بر این اساس، با در نظر داشتن مازاد عرضه در تعدادی از مقاطع فولادی، چون میلگرد و آهن اسفنجی و حفظ رقابت پذیری تولیدی‌ها و بحران افت قیمت؛ کمیته تنظیم بازار وزارت صمت با حضور مسئولان وزارتخانه، شرکت‌های فولادساز، سنگ آهن بزرگ کشور، انجمن‌های تخصصی زنجیره فولاد و اتاق بازرگانی تشکیل و تصمیمات هفتگانه برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ کرد.

اباذر براری، دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور گفت: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد. در ادامه مفاد هفت‌گانه این بسته حمایتی را می‌خوانید:

به دلیل کشف قیمت مواد غذایی با نرخ ارز نیما و مدیریت تورم این حوزه، دولت و بانک مرکزی مصمم به کنترل و تثبیت نرخ حواله نیما بدون توجه به تورم بالای ۴۰ درصد کشور هستند که این موضوع به شرکت‌های صادراتی کشور از جمله زنجیره فولاد آسیب جدی وارد کرده و لازم است این سیاست و اصلاح شود. (اتصال بورس کالا به یک شاخص ارزی دیگر)

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده