تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۵۴۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ترس از رکود بهای مس را پایین آورد

‌می‌متالز - کمبود تقاضا در هفته اخیر همچنان سبب کاهش قیمت فلز سرخ شده است و به عقیده تحلیلگران، ترس از رکود مانع اصلی تولیدکنندگان برای خرید این فلز بوده، به‌گونه‌ای که حتی رونق تولید در چین نیز نتوانسته است، جبران‌کننده کمبود تقاضا باشد.

به گزارش می‌متالز، تورم فزاینده در غرب و افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و سایر بانک‌های جهانی موجب کاهش تقاضای فلزات صنعتی از سمت تولیدکنندگان در جهان شده است.

باوجود کاهش تعطیلی‌های کرونایی در چین و بازگشت رونق به اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته که موجب صعودی شدن روند معاملات کاتد مس در بورس فلزات لندن شده بود، سایه رکود مجددا سبب کاهش قیمت فلز سرخ شد.

در ۲۴ ژوئن سال‌جاری افزایش بهای مس به‌دلیل جنب و جوش دوباره در اقتصاد چین موجب افزایش حدود ۳ درصدی در قیمت این فلز شد. اما به‌دلیل احتمال رکود از سمت سرمایه‌گذاران بر اثر افزایش نرخ بهره، حتی فعالیت‌های دوباره در شرق آسیا و افزایش شاخص مدیران خرید در چین به بالای نرخ ۵۰ نیز نتوانست نجات‌دهنده بازار این فلز صنعتی باشد.

بهای مس در هفته اخیر روند کاهشی را از سرگرفت؛ به‌گونه‌ای که قیمت آن در بورس فلزات لندن به ۷‌هزار و ۹۷۵ دلار به ازای هر تن رسید. بررسی داده‌های بورس لندن نشان می‌دهد که ارزش این فلز به پایین‌ترین مقدار خود از اوایل سال گذشته میلادی رسیده است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده