تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۵۴۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم ۷۰ درصدی سود فروسیل؛ ۱.۶۲۴ میلیارد ریال سود و ۲.۰۳۰ ریال به ازای هر سهم

‌می‌متالز - در اولین مجمع فروسیل پس از ورود به بازار سرمایه توسط مدیرعامل این شرکت اعلام شد صادرات ۴۰ درصدی محصول تولیدی و راه‌اندازی فاز دوم این شرکت طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فروسیلیسیم خمین پس از ورود به بازار سرمایه (پذیرش در فرابورس در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۹ و عرضه اولیه در ۲۱/۲/۱۴۰۱) با نماد فروسیل، اولین مجمع عمومی عادی سالیانه را در تاریخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۱ در شهر خمین و با حضور ۹۲ درصد از سهامدارن و به ریاست افشار بازیار؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان (سهامدار عمده) برگزار کرد.

حسن حمزه مدیر عامل شرکت فروسیلیسیم خمین در گزارش هیئت مدیره به مجمع، حاشیه سود محقق شده در سال مالی ۱۴۰۰ را ۵۵ درصد سود عملیاتی (بمیزان ۲،۳۱۹ میلیارد ریال) اعلام و در خصوص آخرین وضعیت شرکت، میزان و کیفیت، عملکرد تولید و فروش محصول، منابع انسانی و آموزش، مقایسه تولید با رقبا و همچنین تحقق هدف صادرات ۴۰ درصدی تولیدات این شرکت و سایر اقدامات در سال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ مطالب مبسوطی را ارائه کرد.

در ادامه جلسه مجمع، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط حسابرس محترم ارائه شد که از تمام جنبه‌های با اهمیت و استاندارد‌های حسابداری، عملکرد این شرکت مطلوب ارزیابی شد.

بر اساس مصوبات مبلغ ۲.۰۳۰ ریال سود به ازای هر سهم بین سهامدارن تقسیم و همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام؛ حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی آرمان نوین رسیدگی بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

پس از اتمام مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع فوق‌العاده این شرکت نیز برگزار شد که با اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه، ابلاغیه مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر، تغییر ماده ۱۹ اساسنامه به تصویب مجمع رسید:

در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا و یا از طریق وکیل با ارایه وکالتنامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم در مجمع حضور بهم رسانند و هر سهامدار برای هر یک سهم فقط یک حق رای خواهد داشت.

افشار بازیار؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در پایان این مجمع در مصاحبه با روابط عمومی شستان بر نگاه ویژه گروه شستان به شرکت فروسیلیسیم خمین به‌عنوان شرکت پیشرو این گروه در حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید داشته و گفت: شستان براساس راهبرد توسعه‌ای خود در صنایع معدنی، حمایت و نظارتی مداوم بر تحقق برنامه تولید فاز اول و نیز اجرای پروژه فاز دوم شرکت فروسیلیسیم خمین را خواهد داشت. وی افزود: شستان طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در سطح ملی، چرخه تامین مالی و فنی مناسبی را پدید آورده است و من امیدوارم با یاری خداوند متعال، بهره‌گیری از تجارب گذشته و همت همکارانم در شرکت فروسیلیسیم خمین، فاز دوم این واحد صنعتی طبق برنامه تعیین شده راه‌اندازی گردد.

معرفی:


فاز اول شرکت فروسیلیسیم خمین، ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ در شهرک صنعتی این شهر در زمینی به مساحت بیش از ۱۳ هکتار به بهره‌برداری رسیده است. ظرفیت تولید این فاز، ۱۲ هزار تن فروسیلیسیم و ۴ هزار تن پودر میکروسیلیکا در سال است.

زمین اختصاص داده شده به این طرح، پتانسیل اجرای ۲ طرح توسعه در زمینه فروآلیاژ‌ها را دارد. اجرای طرح فاز دوم نیز با ظرفیت ۱۸هزار تن در سال، اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز و در حال حاضر ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این شرکت، مالکیت دو معدن صفی‌آباد در شهر محلات و صادق‌آباد در شهر شازند با مجموع ذخیره بیش از ۸۰۰ هزارتن و میانگین عیار بالای ۹۷ % را دراختیار داشته و یک واحد پست برق اختصاصی ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت نیز در محل پروژه (با ظرفیت استفاده در فاز دوم توسعه) احداث کرده است.

شرکت فروسیلیسیم خمین در سال اول راه‌اندازی به ۹۰ % و در سال دوم به ۱۰۰ % ظرفیت اسمی خود دست یافت.

ماموریت:


شرکت فروسیلیسیم خمین با تکیه بر نیرو‌های جوان و متخصص و تکنولوژی کارآمد به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی فروآلیاژ کشور درراستای تولید، اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در صنعت فروآلیاژ و صنایع وابسته با هدف ایجاد ارزش‌افزوده، خلق منافع برای ذینفعان و توسعه پایدار، جهت رفع نیاز صنایع فولادسازی و ریخته‌گری فعالیت می‌نماید.

چشم انداز:


"شرکتی سرآمد و پویا با برندی مطرح در تولید فروآلیاژ در کشور و منطقه"

محصولات تولیدی:

اهم دستاورد‌های حاصل شده:

  • افزایش ۵۵ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۰.
  • صادرات ۴۰ درصد از محصول تولید شده در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۷.۵ میلیون دلار و رشد ۱۲۷ درصدی نسبت به سال قبل.
  • انجام طرح تصفیه مذاب فروسیلیسیم به روش دمش اکسیژن و نتایج به‌دست آمده: افزایش عیار سیلیسیم و کاهش عناصر مزاحم محصول، بهبود و ارتقاء برند تجاری، ایجاد پتانسیل جدید صادارت بدلیل افزایش تولید محصول باکیفیت (گرید A) و افزایش نرخ بازده داخلی به میزان ۱.۲۲%
  • افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت انبارش مواد بدون تغییر در فضای موجود.
  • تجهیز معادن شرکت و نتایج به‌دست آمده: افزایش ظرفیت بهره‌برداری از معادن سنگ سیلیس، اجرای سیاست‌های مدیریت بازار این ماده اولیه با توجه به امکان تامین سنگ از معادن شرکت و کاهش بهای تمام شده سنگ سیلیس تولیدی.
  • اخذ تاییدیه کیفی محصولات از شرکت بازرسی SGS برای محموله‌های صادراتی.
  • ممیزی خارجی و اخذ گواهی استاندارد ISO ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه از سازمان ملی استاندارد ایران.
  • ممیزی و تمدید گواهینامه‌های سیستم‌های یکپارچه مدیریت IMS از شرکت TUV NORD با اعتبار DAKKS آلمان برای استاندارد‌های ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ و ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸.

برنامه‌های آتی شرکت:

  • برنامه‌ریزی جهت تحقق دستیابی به ۱۰۰ % ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم چالش‌های پیش‌رو از جمله قطعی برق.
  • صادرات ۴۰ % از محصولات با اولویت کشور‌های اروپایی.
  • کسب درآمد ارزی ۸.۱ میلیون دلاری و ۸.۹۳۰ میلیارد ریالی
  • طرح‌های بهبود و سرمایه‌گذاری در اقدام یا بررسی:
  • مطالعه امکانسنجی ساخت نیروگاه جهت تامین برق مورد نیاز کارخانه.
  • خرید معدن زغال سنگ.
  • تولید محصول سه جزئی (فروسیلیکو منیزیم).
  • خرید معدن سنگ سیلیس جهت طرح توسعه ۱۸ هزار تنی شرکت.
  • پروژه جبران‌ساز (افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی تولید).
  • غبارگیر سکوی ذوب‌گیری.
  • افزایش دانسیته پودر میکروسیلیکا یا فراوری آن.


طرح توسعه:


این طرح جهت تولید ۱۸ هزار تن فروسیلیسیم با فرض خرید معدن سیلیس و انجام به روش EPC در حال اجرا می‌باشد و ظرفیت اسمی کارخانه تولید فروسیلیسیم خمین را به ۳۰ هزار تن درسال رسانده و این شرکت را تبدیل به دومین تولید کننده بزرگ فروسیلیسیم کشور خواهد کرد.

پیشرفت فیزیکی طرح طوسعه ۵۲ % بوده و طبق برنامه زمان‌بندی ۲۴ ماهه در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده