به گزارش میمتالز، این ضریب در کشور ما حدود ۵/ ۲درصد از تولید ناخالص داخلی است و بسیاری از کشورها که درآمد سرانهای مانند ایران دارند، ضریب نفوذ در آنها از ۵/ ۲درصد هم کمتر است؛ بنابراین ضریب نفوذ بیمه به میزان درآمد سرانه هر کشور بستگی دارد.
او درباره اینکه چرا سهم بیمههای زندگی در کشور ما پایین است و بیمه مرکزی باید چه کار کند، عنوان کرد: ما بهعنوان بیمه مرکزی نباید کاری بکنیم، بلکه شرکتهای بیمهای باید ابتکاراتی به خرج بدهند تا ضریب نفوذ بیمه زندگی گسترش پیدا کند. نمونه آن برگزاری مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه است که کسانی باید تربیت شوند، بتوانند با مردم صحبت کنند و کیفیت صحبت با مردم بهگونهای باشد که بتوانند مردم را به صنعت بیمه جذب کنند و نسبت به خرید بیمه نامه قانع کنند. قائممقام بیمه مرکزی ایران افزود: کارهای دیگر این است که باید به بیمههای تخصصی زندگی مجوز داده شود تاکنون مجوز یکی دو شرکت در دست اقدام است و دو شرکت تخصصی بیمه زندگی هم در حال فعالیت است. علاوه بر این شرکتهای عمومی بیمه نیز نسبت به فروش بیمه نامه زندگی اقدام میکنند.
خسروشاهی این را هم گفت: یکی از شرکتهای بیمه شبکه فروش ۱۵۰هزار نفری برای بیمه زندگی در اختیار دارد و از کارهای این شرکت تمرکز بر رشته بیمه زندگی است. وی اظهار کرد: نکته مهم در فروش بیمه زندگی نرخ تورم است تا زمانی که تورم بالا باشد فروش بیمه زندگی به سختی انجام میشود؛ چون بیمه زندگی در واقع یک نوع پس انداز برای آینده است. اگر تورم پایین باشد بیمه زندگی رشد میکند. او درباره بیمه تکافل نیز بیان کرد: این مساله در پژوهشکده بیمه در حال بررسی است و کارگروهی تشکیل شده و راهکارهای عملیاتی بیمه تکافل در آن بررسی میشود و وقتی کار کارگروه تمام شد، بسته اجرایی بیمه تکافل به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ارائه میشود؛ ولی پیاده سازی تکافل با جدیت دنبال میشود.
منبع: دنیای اقتصاد