تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۵۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۶۰درصدی سطح درآمد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: با حمایت دولت سطح درآمدی حقوق بگیران و بیمه شدگان این صندوق ۶۰درصد افزایش یافته که این مهم یکی از دستاورد‌های ارزشمند دولت سیزدهم است.

به گزارش می‌متالز، بیت‌الله برقراری روز پنج شنبه در ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر اظهار کرد: بیمه شدگان در سطح یک، درآمدشان یک‌میلیون تومان و در آخرین سطح یعنی سطح هشتم ۲میلیون و ۶۶۰هزار تومان است. او افزود: پس از گذشت ۱۶سال از تاسیس این صندوق، تنها یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد که طی سال‌های گذشته آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق بسیار کُند بوده است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: امسال در قالب تعاونی ۳۰۰هزار نفر زیرپوشش قرار می‌گیرند و ۳۰هزار روحانی نیز از طریق این صندوق بیمه می‌شوند.

برقراری با بیان اینکه مشاغلی همچون خیاطان نیز در قالب مشاغل فصلی زیر پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند، افزود: اراده ما بر این شکل گرفته که سالانه بتوانیم یک میلیون نفر را از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه کنیم. او خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت بیمه کردن ۱۰میلیون نفر را دارد و هفت میلیون نفر در حال حاضر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حوزه تامین اجتماعی و اشتغال و رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حوزه‌ای بسیار گسترده دانست و یادآور شد: معیشت، بیمه، درمان و عدالت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم است و تمام تلاش ما حرکت در تحقق این اهداف است.

برقراری با بیان اینکه عدم تبیین فعالیت‌ها و اهداف این صندوق از دولت قبل به ما به ارث رسید، خاطرنشان کرد: از هر منظری باید برای تبیین این صندوق استفاده کنیم و مدیران و مسوولان باید شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جدی بگیرند. او با اشاره به تاسیس این صندوق در سال۱۳۸۴ گفت: جمعیت هدف این صندوق یک‌سوم یعنی معادل حدود ۳۰میلیون نفر است که با گذشت ۱۶سال تنها یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند که حدود سالانه یکدرصد است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد بیمه شدگان باید برای رفع فقر مطلق تلاش کنیم، افزود: در قالب اجلاس سراسری تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شد تا بتوانیم جمعیت آرمانی، انقلابی و جامعه هدف را زیرپوشش قرار دهیم.

برقراری بیان کرد: در قالب طرح‌های جدید این صندوق، درصدد هستیم بازنشستگان صندوق را بیمه تکمیلی کنیم و به بازنشستگان مستمری و از کارافتادگی تعلق می‌گیرد. او بودجه صندوق بیمه اجتماعی را در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امسال رقم بودجه این صندوق افزایش ۴۰درصدی داشت و به یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید. صبح روز پنج‌شنبه نیز تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با حضور علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان و بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور منعقد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده