تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۶۵۵۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن، پیشران توسعه سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های معادن بزرگ ازجمله مس جانجا، سیاسترگی و پروژه فولاد مکران، جزو پروژه‌های بلندمدت و پیشران هستند که به محض راه‌اندازی، افراد زیادی در این پروژه‌ها مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱، در سمینار فرمانداران استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: همه ما باید وضع موجود را بهبود بخشیم و به نحو مطلوب به وظیفه خود عمل کنیم، از کالا‌های تولید داخل استان استفاده لازم را ببریم و هر جا کالایی کم داریم، آن را تولید کنیم. همچنین نیاز است تلاش کنیم تا قبل از مسوولیت و بعد از آن تغییر محسوسی در جهت توسعه استان داشته باشیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ماموریت اصلی ما رفع محرومیت، بهبود شاخص‌های توسعه و ایجاد اشتغال است پس باید بر این اساس فعالیت‌ها سمت و سوی جهادی به خود بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه موضوعات استان در سه محور اصلی آب، راه و مرز و دو موضوع و مطالبه مهم شامل سلامت و آموزش، خلاصه می‌شود که اگر بتوانیم این مهم را تامین کنیم شاهد توسعه روزافزون استان خواهیم بود. در حال حاضر، با فهرست بلندی از مشکلات دست‌به‌گریبان شده‌ایم که باید تلاش کنیم تا در مدت مسوولیت خود این مشکلات را با تعیین اولویت‌ها حل کنیم.

وی در ادامه این نشست اضافه کرد: راه حل رفع محرومیت و ایجاد اشتغال، اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی است. با تاکید بر اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت در کنار هم و توصیه به اینکه در اجرای پروژه‌ها نگاه دو قطبی صورت نگیرد، باید تصریح شود که در کنار طرح‌های زودبازده، پروژه‌های معادن بزرگ ازجمله معدن مس جانجا، معدن سیاسترگی و پروژه فولاد، جزو پروژه‌های بلندمدت و پیشران هستند که به محض راه‌اندازی، تعداد زیادی در این پروژه‌ها نیز مشغول به کار خواهند شد.

مدرس خیابانی گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی هر شهرستان اهمیت ویژه‌ای دارد و بر این اساس باید با هم‌گرایی مشکلات را رفع کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان، با تاکید بر کار به موقع و پرسرعت افزود: پروژه‌ها باید با سرعت بیشتری انجام شود چراکه وقتی زمان اجرای پروژه‌ها زمان طولانی را به خود اختصاص دهد، هزینه ابتدایی در نظر گرفته شده کافی نیست و باید بودجه بیشتری صرف همان پروژه کنیم.

بر اساس گزارشی از مهر، وی در پایان مطرح کرد: درخواست داریم تا با توجه به اولویت‌ها، پاسخ به مکاتبات، حضور میدانی دستگاه‌های اجرایی و تنفیذ اختیارات، بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر استان باشیم. باید توجه داشت که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، مدیریت خود را به نحو درستی انجام می‌دهیم تا در ارزیابی تصمیم‌های اتخاذ شده، بر اساس زمان، مکان، ابزار و روش باشد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده