تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۲۶۵۶۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضای تفاهنامه بین سیمان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

‌می‌متالز - بر اساس تفاهم‌نامه میان شرکت سیمان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ همکاری‌های مشترک برای رسیدن به اهداف اقتصادی سیمان تهران آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، این مراسم با حضور دکتر باقری مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دکتر الیاسی معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سید عباس حسینی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت سیمان تهران در محل دفتر شرکت سیمان تهران برگزار شد.

عباس حسینی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت سیمان تهران گفت: این تفاهم نامه با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت منعقد می‌شود و قرار است با این تفاهم نامه کار‌های تحقیقاتی مان در خصوص محصولات گسترده‌تر شود.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به توان تولید همزمان چند محصول در این شرکت گفت: گروه سیمان تهران ۱۳ درصد سیمان کشور را تامین می‌کند که با اجرای مفاد این تفاهم نامه در کنار منحصر به فرد شدن محصول تولید را هم بیشتر کرد.

وی اضافه کرد: گروه سیمان تهران توانست طی چندسال اخیر با دانش فنی، سیمان را تبدیل به سیمان سفید کند و در گام اول سالانه ۲۲۰ تن تولید سیمان سفید تولید و در آینده یا رقم را به ۴۰۰ تن تولید می‌رسانیم

الیاسی معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این تفاهم نامه ۳ هدف را دنبال می‌کند گفت: مهمترین هدف رسیدن به اهداف اقتصادی شرکت سیمان تهران است که رسیدن به این امر یعنی رسیدن به اهداف تفاهم نامه؛ اشتغال دانش بنیان دومین هدف است که افراد تحصیل کرده پروسه یادگیری را داخل شرکت و به صورت تجربی فرا گیرند؛ سومین هدف مطالباتی که مدیران از واحد تحقیق و توسعه دارند مثل تولید محصول جدید، بهره وری، بالا بردن استاندار محصول و افزایش کیفیت.

وی با اشاره به ۶ هزار شرکت دانش بنیان گفت: فقط ده درصد آن‌ها در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند و مابقی جوانان دانش آموخته‌ای هستند که در کنار هم تیم شدند.

وی اضافه کرد: به زودی باشگاه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان را در معاونت علمی تشکیل می‌دهیم این باشگاه شامل مجموعه‌ای از شرکت‌ها است که از موقع دانش بنیان شدن درصد فروش سه سال اخیرشان نسبت به کل سال‌های گذشته بیشتر باشد یعنی سهم نوآوری فروشش شان را چندبرابر سال‌های گذشته کرده باشد.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده