تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۴۸۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش سیمان‌های آمیخته برگزار شد

‌می‌متالز - اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش سیمان‌های آمیخته با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت و برخی از هلدینگ‌های سیمانی کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه که نمایندگانی از هلدینگ غدیر، مجتمع سیمان تهران، هلدینگ ساتا، بنیاد مستضعفان و انجمن بتن ایران و جمعی از کارشناسان و متخصصین حضور داشتند، در خصوص ساماندهی تولید، توزیع و مصرف سیمان و همچنین انواع سیمان‌های قابل تولید در کشور با تاکید بر سیمان‌های آمیخته مباحثی مطرح شد.

مشکلات بخش تولید اعم از بحث انرژی و تامین تجهیزات، صادرات سیمان، لزوم تنوع‌بخشی به تولید انواع سیمان و لزوم هماهنگی بخش تقاضا و مصرف کنندگان عمده سیمان از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، ساخت و ساز‌های بخش خصوصی با بخش عرضه و تولید سیمان ازقبیل جایگاه و اهمیت وزارت صمت و همچنین تولیدکنندگان سیمان و جلوگیری از وارد شدن شوک‌های ناخواسته به مصرف کنندگان از نظر میزان عرضه، انواع سیمان‌های مورد نیاز و ثبات منطقی قیمت‌ها از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

در بخش دیگری از این جلسه، لزوم از سرگیری فعالیت‌های کمیته سیمان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور دست‌اندرکاران صنعت و جامعه دانشگاهی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد تا تمامی ذینفعان سیمان از جمله انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان، انجمن بتن آماده، سازمان نظام مهندسی و… در جلسات بعدی حضور داشته باشند و همچنین مباحث مربوط به تولید با هماهنگی وزارت صمت برنامه ریزی و پیگیری شود.

در خصوص برگزاری رویداد‌های ادواری با موضوعات مختلف نیز در این جلسه موافقت به عمل آمد و مقرر شد اولین رویداد در اولین فرصت با عنوان سیمان‌های آمیخته برگزار شود.

منبع: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده