تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۶۴۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با نگاهی به گفتگوی صفوی با رسانه ها؛

چرا مدیرکل صمت استان بوشهر از قیمت سیمان بی اطلاع است؟

‌می‌متالز - بی اطلاعی صفوی از قیمت سیمان این سئوال را در اذهان ایجاد می‌کند که یا سازمان صمت نظارتی بر بازار نداشته و آن را به حال خود رها کرده است که اطلاعی از قیمت‌ها ندارد یا این که بازرسین آن قیمت‌های خلاف بازار را به آقای مدیرکل اعلام می‌کنند و صفوی تصورات دیگری از قیمت‌ها دارد.

به گزارش می‌متالز، در حالی که روز گذشته قیمت سیمان در برخی شهر‌های استان بوشهر به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده و امروز با رصد بازار قیمت سیمان پاکتی ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان معامله می‌شد، مهدی صفوی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفتگو با برخی رسانه‌ها قیمت سیمان پاکتی در بوشهر را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی عنوان کرد که فروش سیمان توسط مراکز توزیع بالاتر از قیمت ۵۰ هزار تومان تخلف است.

بی اطلاعی صفوی از قیمت سیمان این سئوال را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که یا سازمان صمت نظارتی بر بازار نداشته و آن را به حال خود رها کرده است که اطلاعی از قیمت‌ها ندارد یا این که بازرسین آن قیمت‌های خلاف بازار را به آقای مدیرکل اعلام می‌کنند و صفوی تصورات دیگری از قیمت‌ها دارد.

در حال حاضر حوزه ساخت و ساز در استان بوشهر دوران بی ثباتی را سپری می‌کند، زیرا هرازچندگاهی شاهد افزایش قیمت سیمان، ماسه و دیگر نیاز‌های این صنعت یا کمبود آن‌ها در استان هستیم در حالی که استان بوشهر با دارابودن کارخانه‌های سیمان دشتستان،‌مند دشتی و سیمان کنگان یکی از استان‌های با تولید بالا در حوزه سیمان محسوب می‌شود.

به هر حال؛ امیدواریم نظارت‌ها بر بازار سیمان توسط سازمان صمت استان بوشهر چدی‌تر گرفته شود تا نه در حرف بلکه در عمل نیز قیمت این محصول مهم به قیمتی منطقی و معقول برسد تا حوزه ساخت و ساز شکوفا شده و بخش قابل توجهی از نیرو‌های جویای کار جذب این حوزه شوند.

منبع: بوشهر نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده