تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۶۵۷۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

میلگرد چین، کاهش قیمت مورد انتظار فولادسازان را دنبال می‌کند

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، قیمت میلگرد داخلی چین در روز جمعه اول جولای پس از کاهش شدید قرارداد آتی فولاد بلند همراه با سایر محصولات فولادی، کاهش یافت.

بازار داخلی میلگرد چین

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش فعالان بازار افت بازار‌های مواد خام فولادسازی در روز جمعه بر قیمت آهن آلات تاثیر گذاشته است. همچنین معاملات آتی فولاد در بورس آتی شانگ‌های و بورس کالای دالیان به طور کلی کاهش یافت. بیشترین معامله سنگ آهن در بورس کالای دالیان رخ داد که ۴۳.۵ یوان در هر تن (۵.۵ درصد) در روز از دست داد.

فعالان بازار گفتند که انتظارات رو به رشد کاهش تولید توسط کارخانه‌های فولاد بر قیمت مواد خام تاثیر گذاشته است.

گفته می‌شود که استان هبی در شمال چین – بزرگترین منطقه فولادسازی این کشور – سقف تولید فولاد خام خود را برای سال جاری اعلام می‌کند.

او ونبو، رئیس اجرایی انجمن آهن و فولاد چین، روز چهارشنبه گفت: مشکلی که بازار با آن مواجه است در سمت تقاضا است، در حالی که راه حل در سمت عرضه است. وی در ادامه از کل صنعت فولاد خواست تا برای مقابله با چالش فعلی اقدام جمعی انجام دهند.

یک تاجر در شانگ‌های گفت که فعالیت معاملاتی میلگرد لحظه‌ای در بعدازظهر جمعه به دنبال کاهش قیمت روز ضعیف شد، هرچند که مقداری شکاف معامله وجود داشت.

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین (شانگهای) ۴۳۱۰ – ۴۳۲۰ یوان (۶۴۳ – ۶۴۵ دلار) در هر تند ارزیابی شد که با کاهش ۳۰ یوانی مواجه شد.

ارزیابی هفتگی قیمت میلگرد در شمال چین (پکن) ۴۲۰۰ – ۴۲۲۰ یوان در هر تن گزارش شد که با افزایش ۷۰ – ۱۰۰ یوان در هر تن قیمت‌ها در شرق چین همچنان هفته را ۷۰ تا ۹۰ یوان در هر تن بالاتر از جمعه گذشته با قیمت ۴۲۲۰ تا ۴۲۵۰ یوان در هر تن به پایان رساندند.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی میلگرد ماه اکتبر بورس آتی شانگ‌های در روز جمعه ۱۱۳ یوان به ازای هر تن سقوط کرد که بیشترین کاهش در یک روز در نزدیک به دو هفته گذشته است. عقب نشینی روز جمعه پس از چهار روز افزایش انجام شد.

شنیده‌ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت در شانگ‌های گفت: سیاست‌های پولی و مالی به حمایت از اقتصاد ادامه خواهند داد. بهبود مبانی عرضه و تقاضا، کاهش قیمت فولاد را محدود خواهد کرد.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان از ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه به قیمت ۴۰۴۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می‌شد.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی میلگرد ماه اکتبر در روز جمعه با قیمت ۴۲۶۵ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت بسته شدن روز پنجشنبه ۱۱۳ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده