تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۶۶۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نمره خردادماه شرکت‌های بورسی

‌می‌متالز - «غکورش»: شرکت صنعت غذایی کورش در خردادماه درآمد فروش ۲۳۸۵میلیارد تومانی را گزارش کرد که نسبت به اردیبهشت و میانگین ماه‌های گذشته، به‌ترتیب افزایش ۱۶۵درصدی و ۳۳۳درصدی داشته است. میزان تولید شرکت در خردادماه ۳۰‌هزار و ۹۲۷تن بوده؛ در حالی که میانگین تولید دو ماه گذشته حدود ۱۶هزار تن و برای سال ۱۴۰۰ به‌طور میانگین ۲۵‌هزار تن ثبت شده است.

به گزارش می‌متالز، کاهش تولید در دوماه ابتدایی امسال عمدتا به دلیل مسائل مربوط به تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه بوده است. با این حال میزان فروش «غکورش» در خرداد ۳۰‌هزار و ۵۴تن بوده و از این نظر نسبت به اردیبهشت و میانگین ماه‌های گذشته به ترتیب ۵۷درصد و ۹۵درصد رشد داشته است. البته از نظر میزان تولید و فروش محصول طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۸‌درصد کاهش مشاهده می‌شود؛ اما افزایش نرخ ۲۹۸درصدی نسبت به سال قبل سبب شده است تا در مجموع، درآمد فروش افزایش داشته باشد. شرکت صنعت غذایی کورش در مجموع طی سه‌ماه منتهی به خرداد درآمد فروش ۳۴۸۷میلیارد تومانی را ثبت کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۳۸درصد افزایش داشته است.

«قرن»: شرکت پدیده شیمی قرن در خردادماه ۲۶۲میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به اردیبهشت‌ماه ۳۰‌درصد و در مقایسه با متوسط ماهانه ۶۸‌درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۸/ ۹۲‌درصد افزایش درآمد داشته است. براساس آمار‌های منتشرشده، از کل رقم فروش شرکت در خرداد، ۳۷/ ۹۸‌درصد مربوط به بازار‌های داخلی و تنها ۶۳/ ۱‌درصد مربوط به کل صادرات شرکت بوده است. مجموع فروش سه‌ماه شرکت به ۵۷۳میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۷‌درصد رشد داشته است. جمع درآمد شرکت در دوره مشابه سال قبل برابر با ۱/ ۳۴۳میلیارد تومان بوده است. طی این مدت، مجموع تولید شرکت ۲۸درصد و میزان فروش محصولات ۲۰‌درصد رشد داشته است. تولید محصولات بهداشت شخصی رشد ۷۰درصدی و میزان فروش این دسته از محصولات رشد ۳۰درصدی داشته است. نرخ این محصولات هم ۱۴‌درصد بیش از ماه قبل گزارش شده است. تولید محصولات بهداشت البسه رشد ۵۱درصدی و میزان فروش آن‌ها رشد ۱۲درصدی داشته است. نرخ این محصولات هم ۷‌درصد بیش از ماه قبل گزارش شده است.

«کیمیا»: شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان‌گستران در دوره یک‌ماه منتهی به ۳۱خردادماه ۱۴۰۱، مبلغ ۱/ ۴۱میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۶/ ۳۱درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۱۸درصد کاهش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴/ ۰درصد افزایش درآمد داشته است. جمع درآمد‌های شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان‌گستران طی سه‌ماه ابتدایی ۶/ ۱۴۱میلیارد تومان بوده و این در حالی است که جمع درآمد در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵/ ۱۰۹میلیارد تومان بوده که ۲۹درصد افزایش یافته است.

«کیمیا» در این ماه ۱۷۳۵تن کنسانتره روی اکسیده به فروش رسانده که نسبت به ماه قبل از آن ۴۴‌درصد رشد داشته است. نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل ۱۲‌درصد افت داشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده