تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۶۶۳۰۶
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

جهش در شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان در صورت حمایت

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت از صنایع دانش‌بنیان استان زنجان، می‌توانیم شاهد جهش در این زمینه باشیم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با اشاره به جایگاه بالای حوزه دانش‌بنیان زنجان در مقایسه با میانگین کشوری، عنوان کرد: استان زنجان به لحاظ نیروی انسانی پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و حتی در حوزه صنایع دانش‌بنیان از میانگین کشوری نیز پیشروتر است.

وی با اشاره به جایگاه شرکت‌های حوزه نرم‌افزار در زنجان، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان نه فقط امروز، بلکه طی سالیان گذشته نیز شرکت‌های خوبی در این استان رشد کرده‌اند و این باعث خرسندی است.

طاهری با اشاره به سابقه طرح‌های نرم‌افزاری دانش‌بنیان در استان زنجان، تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها و واحد‌هایی که امروز در سطح کشوری مطرح هستند، مانند آپ و ... از استان زنجان پایه‌گذاری شده‌اند و این نشان‌دهنده توانایی بالای این استان در حوزه صنایع اقتصاد دیجیتال است.

این مسئول با اشاره به دلیل انتخاب زنجان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح نان و ارتباط آن با زیرساخت‌های دیجیتال، گفت: در بحث پایلوت نان نیز یکی از دلایل استان زنجان زیرساخت‌های الکترونیک و دیجیتال قوی این استان بود، زیرا این موضوع نیازمند یک بستر IT قوی به صورت سامانه‌ای بود و قابلیت اجرا داشت، به همین صورت در صنایع دیگر مرتبط دیگر نیز استان زنجان این ظرفیت رشد را دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام‌هایی که در راستای پایلوت استان زنجان در بخش اقتصاد دیجیتال برداشته شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند کار مهم در حوزه ICT انجام شده و قرارداد‌های متعددی نیز بسته شده که برخی از این اقدامات توسط دولت الکترونیک یا با کمک مجموعه‌های دیگر زنجان اجرا خواهد شد و امیدواریم با مجموعه این اقدامات شاهد رشد و پیشرفت چشم‌گیر استان زنجان در این عرصه مهم باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده