تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۶۴۷۰۵
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت اعلام کرد:

فضای جدیدی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باز شده است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: فضای جدیدی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور باز شده است.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی نیازی، در مراسم امضای تفاهم نامه ۴ جانبه توسعه فناوری‌های هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب گفت: از ابتدای امسال، تعامل بسیاری مطلوبی بین نهاد‌های دولتی در راستای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) برای توسعه اقتصاد دانش بنیان برقرار شده است.

وی افزود: طی این مدت، مجموعه آیین نامه‌هایی برای هر نهاد در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان تعریف شده و در برنامه اجرایی قرار دارد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این وزارتخانه با توجه به ابعاد حوزه فناوری و نوآوری، یکی از نهاد‌های پیشران و پیشرو در توسعه اقتصاد دانش بنیان است، گفت: با توجه به شعار سال و تاکید وزیر، توسعه اقتصاد دانش بنیان در ۱۰ بخش طراحی شد. وی ادامه داد: بخش معدن، از جمله این بخش‌ها بود که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود بر فعال سازی بخش معدن تاکید ویژه داشته اند و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون معادن و فرآوری مواد نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده اند.

تحقیق و پژوهش، حلقه مفقوده صنعت

نیازی به موضوع تحقیق و پژوهش (R&D) به عنوان حلقه مفقوده صنعت اشاره کرد و بیان داشت: زمانی می‌در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان گام برداریم که حوزه تحقیق و پژوهش را مورد توجه جدی قرار دهیم و هزینه مناسبی برای آن اختصاص دهیم تا بتوانیم از ظرفیت فراهم شده، استفاده مطلوب کنیم

وی افزود: با فعال سازی تفاهم نامه مشترک همکاری ذیل برنامه راهبردی و آیین نامه‌های مصوب، می‌توانیم گام‌های موثر در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان برداریم.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده