تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۳۹۶۹

نمایشگاه «تولید ایرانی دانش‌بنیان» در فارس برگزار شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت فارس گفت: نمایشگاه "تولید ایرانی دانش‌بنیان" فرصتی برای بهره‌مندی ظرفیت‌های علمی و فناوری، مبادله و تضارب افکار مجموعه‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ از توانمند‌های یکدیگر بود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی به اهداف برگزاری این رویداد مهم ملی اشاره و بیان کرد: ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه «تولید ایرانی دانش‌بنیان» ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های صنعتی بزرگ و واحد‌های دانش‌بنیان، نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی نیاز‌های واحد‌های صنعتی، فناوران، نوآوران، پژوهشگران، استارتاپ‌ها، کشف استعداد‌های برتر، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن‌آفرینان و آشنایی با استعداد‌ها و توانمندی‌های استان و کشور در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: همچنین گسترش تجربه‌های فنی، مهندسی در سطح کشور و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فعالان و پژوهشگران این عرصه برای بهره‌وری در تولید باکیفیت و اشتغال آفرینی پایدار و رونق صنعت و توسعه پایدار اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صمت فارس در جریان بازدید از واحد‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ صنعتی بر صادرات خدمات فنی و مهندسی برای مجموعه‌های یادشده و اینکه ظرفیت بسیار خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل‌گرفته است، تأکید کرد.

ایزدی گفت: این نمایشگاه فرصتی برای هم‌افزایی، تعامل، همراهی، توانمندسازی، ارتقای بهره‌وری اقتصادی، کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و فناوری، مبادله، تضارب افکار و بهره‌مندی از توانمندی‌های تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است که در سال‌های اخیر توانمند شده‌اند، بنابراین ضرورت دارد تا گام‌های بلندی برای صدور خدمات خود بردارند، هم چنانکه وزارت صمت و سازمان صمت استان برنامه‌های مدونی برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای افزایش تولید و صادرات دارد.

گفتنی است نمایشگاه «تولید ایرانی دانش‌بنیان» با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه در ارائه دستاورد‌ها و نیاز‌های صنایع مختلف ازجمله نفت و گاز، ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی و شیمیایی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم‌خانگی و... در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس دایر بود.

استاندار فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان مردم شیراز وزرقان در مجلس شورای اسلامی و سایر روسای دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مراکز دانشگاهی و علمی، تشکل‌های بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، تولیدی و صنعتی در بازدید از میزان توانمندی‌ها، دستاوردها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ در نخستین نمایشگاه «تولید ایرانی دانش‌بنیان» در دهه تولید و تجارت از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و پیشرفت‌های این مجموعه‌ها قرار گرفتند و در ادامه به‌منظور شناسایی مشکلات آن‌ها و رفع موانع، مسائل و مشکلات را بررسی کرده و تصمیمات لازم را گرفتند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده