تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۶۱۵۶۳

از انفجار گاز‌ها و غبارات با کمک جت فن‌های ضدانفجار جلوگیری شد

‌می‌متالز - انفجار گاز‌ها و غبارات قابل انفجار چه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیز معادن زیر زمینی برای استخراج زغال سنگ، یکی از دغدغه‌ها است.

به گزارش می‌متالز، برای جلوگیری از انفجار این گاز‌ها و بروز خطرات احتمالی، از جت فن‌های ضد انفجار استفاده می‌شود که در دو حوزه اصلی صنعت و معدن کاربرد وسیعی دارد.

در صنایع مختلف به ویژه صنایع زیرشاخه نفت همواره حضور گازها، بخارات و غبار‌های انفجاری امری اجتناب ناپذیر است. چه در زمان تعمیرات که مخازن و ظروف و تجهیزات فرایندی پس از تخلیه و شستشو نیازمند تهویه موثر جهت امکان ورود نیروی انسانی است و چه در مکان‌هایی مانند انبار مواد شیمیایی و اتاق‌های باطری که دائما تولید و نشر گاز‌ها وجود دارد.

در معادن زغال سنگ نیز هوارسانی به کارگران در دویل‌ها اولویت اول است. به دلیل لزوم تهویه ایمن جهت جلوگیری از انفجار گاز‌ها و غبارات قابل انفجار چه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و چه در معادن زیر زمینی و استخراج زغال سنگ، این جت فن‌های از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اگرچه این محصول نمونه مشابه خارجی دارد، اما نمونه ایران‌ساخت، به لحاظ کیفی با نمونه‌های اروپایی برابری می‌ک‌ند. در مقایسه با رقیب اروپایی یا آمریکایی، قیمت نصف، یا حتی در بسیاری موارد تا یک سوم آن است.

ضمانت محصول و خدمات پس از فروش واقعی، زمان تحویل بسیار کوتاه یا فوری، و نیز انعطاف پذیری در تغییر طراحی محصول متناسب با شرایط ویژه مشتری، از مهمترین مزیت‌های رقابتی نمونه داخلی سازی شده به شمار می‌رود.

میزان اشتغالزایی


مستقیما ۱۵ نفر نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای به صورت تمام وقت یا پاره وقت مشغول به فعالیت در شرکت هستند. البته، چون بسیاری از قسمت‌ها نیز برون سپاری می‌شود، حداقل ۶۰ نیروی غیر مستقیم نیز در تولید این محصولات مشارکت دارند.

در چشم انداز میان مدت و همزمان با افزایش حجم سفارشات هر یک از ۴ حوزه از محصولات شرکت به یک واحد مستقل تبدیل خواهد شد که میتواند اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر نیروی تمام وقت را به همراه داشته باشد.

نیاز تخمینی به این محصول


تجاری‌سازی این محصول ایران‌ساخت علیرغم سهم اندک از بازار توانسته است صنایع و معادن مادر و بزرگ کشور را مرتفع سازد.

بیش از ۹۵ درصد مخاطبان این محصول بخش دولتی و صنایع بزرگ هستند و با تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان در امر اولویت دادن دستگاه‌های دولتی به خرید از محصولات ایران‌ساخت، زمینه گسترش بازار این محصول نیز بیش از پیش فراهم می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان محصولی دانش‌بنیان پس از اخذ تاییدیه‌ها وارد بازار تجاری شده است و علاوه بر تامین نیاز داخلی، از زمینه ورود به بازار‌های بین‌المللی برخوردار است. با توجه به اینکه فرایند ورود شرکت به لیست تامین کنندگان شرکت ملی نفت سوریه در حال انجام است و درخواست‌هایی از طرف سوری ارسال شده، در سال جاری نخستین صادرات رسمی شرکت به مقصد سوریه انجام خواهد شد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

عناوین برگزیده