تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۶۶۳۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رحیمی: مصرف کننده دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارد

رحیمی: مصرف کننده دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارد
‌می‌متالز - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دهند جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطه‌ها است، چراکه مصرف کننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی، در خصوص درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان، بیان کرد: با توجه به بررسی صورت‌های مالی و عملکرد خودروسازان، زیان ده بودن آن‌ها محرز است، اما قطعا این موضوع از طریق افزایش قیمت جبران نمی‌شود و بازار و مردم دیگر کشش قیمت‌های بیشتر از این را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمتی هم باشد فقط جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطه‌ها است، چراکه مصرف کننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد، عنوان کرد: خودروسازان باید هزینه‌های خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شده‌شان را پایین بیاورند و الّا از این طریق نه مجلس و نه افکار عمومی پذیرای این افزایش نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در زیان ده بودن خودروسازان شکی نیست، تاکید کرد: قرار نیست خودروسازان با همان روال خودشان مسیر را ادامه دهند و بعد افزایش و زیانشان را از جیب مردم تامین کنند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که خودروسازان در رابطه با ارتقای کیفیت محصولاتشان معتقدند که ابتدا قیمت‌ها و تولیداتشان را افزایش دهند بعد به بحث کیفیت می‌پردازند، گفت: این شرط و چرخه مردود است.

خودروسازان در هر شرایط قیمتی باید به فکر کاهش قیمت، مدیریت هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولاتشان باشند. البته تا حالا نیز کیفیت رضایت بخشی نداشته اند هر چند خودشان برنامه‌ای برای خارج کردن خودرو‌های بی کیفیت و یا فاقد کسب استاندارد‌ها داشتند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت شرط اصلی است و ارتباطی با موضوع افزایش قیمت ندارد، گفت: این یک شرط باطل است که توجیهی ندارد و مجلس نیز از این سیاست و صحبتی که خودروسازان می‌کنند به هیچ عنوان حمایت نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت