تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۶۶۳۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
ب‌ام‌و سری ۷ با ۶۰۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت ۱۱ میلیاردی شد!

افزایش قیمت خودرو‌های لوکس بازار

‌می‌متالز - دلیل اصلی ثبات قیمت خودرو‌های خارجی پریمیوم را باید ثبات نرخ ارز در کانال ۳۱ هزارتومان دانست. جایی که برخی خودرو‌های داخلی، چینی و خارجی پریمیوم بدون توجه به‌این اتفاق روند صعودی را در پیش گرفتند.

به گزارش می‌متالز، نوسان قیمت خودرو در آخرین روز هفته گذشته سبب شد بهای خودرو‌های داخلی و چینی با افزایش همراه شود. این درحالی است که بعد از چند روز افزایش قیمت خودرو‌های خارجی پریمیوم در بازار آزاد، بالاخره ترمز افزایش بهای این خودرو‌ها کشیده شد و این دسته از خودرو‌ها ثبات نرخ را تجربه کردند.

در آخرین روز هفته گذشته، قیمت برخی خودرو‌های داخلی و چینی با افزایش یک تا ۵ میلیون‌تومانی همراه بود و در این میان، اما خودرو‌های خارجی پریمیوم که چند روزی با افزایش بها در بازار همراه بودند، توانستند ثبات قیمت را تجربه کنند و روند افزایش نرخ آن‌ها متوقف شد.

اما خودرو‌های خارجی لوکس بازار هم همانند داخلی‌ها و چینی‌ها دستخوش تغییرات قیمت شده و در این بخش با افزایش چشمگیری در بازار مواجه شدند. اما دلیل اصلی ثبات قیمت خودرو‌های خارجی پریمیوم را باید ثبات نرخ ارز در کانال ۳۱ هزارتومان دانست. جایی که برخی خودرو‌های داخلی، چینی و خارجی پریمیوم بدون توجه به‌این اتفاق روند صعودی را در پیش گرفتند. البته بیشتر خودرو‌های خارجی پریمیوم از ثبات قیمت ارز پیروی کرده و در بازار بدون تغییر به‌کار خود در هفته گذشته پایان دادند.

گزارش‌های میدانی از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی خودرو‌های بازار با افزایش بها مواجه شدند و از جمله آن‌ها می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول ۶۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول ۲۰۰ میلیون‌تومان، کیا اپتیما هیبرید ۲۰۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین ۱۵۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید ۱۰۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و ۵۳۰i ۱۰۰ میلیون‌تومان. از طرفی آن دسته از خودرو‌های موجود در بازار که با کاهش قیمت همراه بودند، عبارتند از: پژو ۲۰۰۸ و فیدلیتی ۵ نفره که به‌ترتیب ۲۵ و ۱۴ میلیون‌تومان دربازار افت بها داشتند.

دراین‌جا «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودرو‌های موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

نوسان قیمت همچنان حاکم بر بازار داخلی‌ها

خودرو‌های داخلی در روز پایانی هفته گذشته با افزایش قیمت در بازار آزاد همراه بودند که شرح آن به‌قرار زیر است. سورن پلاس (۳۴۸ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه (۳۱۳ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات (۶۲۰ میلیون‌تومان)، پارس سال سفارشی (۳۳۱ میلیون‌تومان)، پارس TU۵ سفارشی (۴۱۴ میلیون‌تومان)، دنای معمولی با کروز (۴۰۳ میلیون‌تومان)، دنا پلاس (۴۵۰ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو (۴۹۱ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو اتومات (۵۰۸ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۹ میلیون‌تومان)، تیبا صندوقدار آپشنال (۲۰۳ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ پلاس (۲۱۱ میلیون‌تومان)، ساینا S (۲۲۲ میلیون‌تومان)، نیسان دیزل (۴۶۶ میلیون‌تومان) و شاهین با ۳۶۷ میلیون‌تومان بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند.

همچنین بهای سمند LX داشبورد جدید با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۶ میلیون‌تومان، سمند EF۷ با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۶ میلیون‌تومان، سمند EF۷ دوگانه با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۴۱۹ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ SLX با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۰ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۴۱۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۶۶ میلیون‌تومان، تارا اتومات با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۵۹۶ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۲۶۰ میلیون‌تومان، پراید ۱۱۱ با یک میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۵ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۱ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۱۸۶ میلیون‌تومان و پراید ۱۵۱ با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۱۸۷ میلیون‌تومان رسید.

از طرفی قیمت پژو پارس سال با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۹ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۳ میلیون‌تومان رسید تا تنها خودرو‌هایی باشند که در بازار روز پایانی هفته گذشته کاهش قیمت را تجربه کردند.

فیدلیتی ۵ نفره تنها کاهشی بازار چینی‌ها

اغلب خودرو‌های چینی در آخرین روز هفته گذشته با افزایش قیمت زیادی همراه بودند و برخی خودرو‌های این گروه نیز ثبات قیمت را تجربه کردند. جک T۸ (یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان)، جک S۵ نیوفیس (یک‌میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان)، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ (۹۵۰ میلیون‌تومان)، تیگو ۷IE (یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان)، بسترن B۳۰ (۶۴۵ میلیون‌تومان)، دیگنیتی (یک‌میلیارد و ۴۹۵ میلیون‌تومان)، فیدلیتی ۷ نفره (یک‌میلیارد و ۳۴۰ میلیون‌تومان)، چانگان CS۳۵ (۶۳۲ میلیون‌تومان)، آریو اتومات (۴۷۵ میلیون‌تومان)، هایما S۷ (۸۷۵ میلیون‌تومان)، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم (یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان) و فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

همچنین بهای جک S۳ با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۷۲۵ میلیون‌تومان، جک J۴ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۵۰۵ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۶۰۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۵ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۳ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۲۰ اتومات با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۵۹۸ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۸۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ اتومات با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۶۱۰ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۸۱۷ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۹۷۸ میلیون‌تومان رسید.

همچنین فیدلیتی ۵ نفره تنها خودرو چینی بازار بود که با افت بهای ۱۴ میلیون‌تومانی یک‌میلیارد و ۲۹۳ میلیون‌تومان قیمت خورد.

ثبات هیوندای و افزایش کیا در پریمیوم‌ها

خودرو‌های خارجی پریمیوم شامل خودرو‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید شده‌اند و برخی محصولات برند‌های خارجی در بازار هستند و در بازار این دسته از خودرو‌ها در آخرین روز هفته گذشته شاهد ثبات قیمت بودیم. هیوندای اکسنت (یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان)، هیوندای i۲۰ (یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان)، هیوندای الانترا (یک‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌تومان)، هیوندای سانتافه (۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون‌تومان)، هیوندای آزرا (۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان)، سیتروئن C۳ (یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان)، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ (یک‌میلیارد و ۲۱۵ میلیون‌تومان) و سوزوکی ویتارا با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که تغییرات قیمتی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود.

همچنین بهای مزدا ۳ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۴۱۵ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۱۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان رسید. از طرفی قیمت پژو ۲۰۰۸ با ۲۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۷۵ میلیون‌تومان رسید.

افزایش ۶۰۰ میلیون‌تومانی بهای لوکس‌ترین خودرو ایران

خودرو‌های خارجی لوکس شامل محصولاتی از خودروسازان ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار می‌شود و بازار این دسته از خودرو‌ها در آخرین روز هفته گذشته در برخی از مدل‌ها با افزایش قیمت محسوس و چشمگیری همراه بود. جایی که نرخ ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با بیشترین افزایش یعنی حدود ۶۰۰ میلیون‌تومان به ۱۱ میلیاردتومان رسید.

همچنین بهای لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان در بازار رسید.

از طرفی فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان در بازار بدون تغییر قیمت به‌کار خود در هفته گذشته پایان دادند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده