تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۶۶۵۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

جزئیات شماره‌گذاری تیبا و سمند

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت گفت: دو خودروساز داخلی رایزنی خود را برای شماره‌گذاری خودرو‌های تیبا و سمند که سازمان ملی استاندارد به علت عیوب پرتکرار جلوی شماره‌گذاری آن‌ها را گرفته است، آغاز کردند.

به گزارش می‌متالز، قالیباف، در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که تکلیف خریداران خودرو‌های تیبا و سمند چیست و آیا این خودرو‌ها بالاخره پلاک می‌شوند یا خیر، گفت: با توجه به پیگیری‌های وزارت صمت از شرکت سایپا این شرکت خودروساز اعلام کرد ۱۵هزار خودرو تیبا برای مشتریان فاکتور شده است، اما سازمان ملی استاندارد به علت آنچه عیوب پرتکرار عنوان کرده است جلوی شماره‌گذاری این خودرو را گرفته است.

وی افزود: براساس اعلام این شرکت خودروساز همچنین ۱۵هزار خودروی تیبای دیگر نیز در خط تولید قرار دارند. قالیباف بیان داشت: براساس آنچه شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده، بعد از ممانعت سازمان ملی استاندارد از شماره‌گذاری این خودرو، در مجموع ۳۰هزار خودرو تیبا بلاتکلیف مانده است که ۱۵هزار دستگاه از این خودرو‌ها فاکتور شده و به مردم فروخته شده است. وی افزود: پیرامون رفع مشکلات شماره‌گذاری ۳۰هزار خودروی تیبا چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای بین مسوولان شرکت خودروسازی سایپا و سازمان ملی استاندارد برگزار شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده