به گزارش میمتالز، سوزوکی گرند ویتارا دارای چراغهای جلوی دوتایی مانند تویوتا اربن کروزر هایرایدر بوده. اما LEDهای روشنایی در روز این خودرو باریکتر شده اند و ظاهرا جلوپنجرهای بزرگتر با تریم کرومی تیره یا تریم کرومی براق برای این خودرو نصب شده است. همچنین ورودی هوای درون سپر کوچکتر شده و طراحی چراغهای جلو حالتی خشن و تهاجمی دارند.
در حالیکه نمای جانبی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ با همزاد تویوتای خود مشترک است، نمای عقب به لطف نصب چراغهای LED سرتاسری با تم تیره متفاوت به نظر میرسد. نصب صفحههای محافظ در زیر بدنه در قسمت جلو و عقب و همچنین وجود فندرهای پلاستیکی در آرک چرخها ذات آفرودی سوزوکی گرند ویتارا را برای بیننده یادآوری میکنند.
کابین سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲
کابین سوزوکی گرند ویتارا جدید مشابه با تویوتا اربن کروزر هایرایدر بوده و تنها تریم رنگ آن متفاوت است. سوزوکی تریم مشکی و قهوهای مایل به زرشکی با تودوزی چرم مصنوعی با همین رنگ برای صندلی ها، داشبورد و رودری هاست. البته امکان سفارش تودوزی به رنگ تمام مشکی هم وجود دارد. در کنسول میانی تریم شبه آلومینیومی یا تریم طلایی رنگ در اطراف کلیدهای مربوط به تنظیم تهویه دو کاناله این خودرو دیده میشود.
در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی نصب شده که دارای درگاههای اتصالی و سیستم کمکی صوتیست. در مدلهای مجهزتر سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ یک نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچی هم در پشت فرمان به همراه هد آپ دیسپلی نصب شده است. از جمله دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به سانروف پانورامیک، سردکن صندلیهای جلو، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم صوتی پریمیوم، دوربین دید ۳۶۰ درجه و دریجه سیستم تهویه برای صندلیهای ردیف عقب اشاره کرد. در زمینه ایمنی هم سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ دارای شش کیسه ایمنی هوا، کنترل خودرو در سرازیری و همچنین سیستم کمکی رانندگی ADAS است.
سوزوکی گرند ویتارا قرار است که توسط تویوتا در هند در کنار تویوتا اربن کروزر هایرایدر تولید شود. قیمت سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ به زودی اعلام میشود و از جمله رقبای این خودرو میتوان به هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک اشاره کرد.
مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲
سووزکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۳۴۵، ۱۷۹۵ و ۱۶۴۵ میلی متر با فاصله بین دو محور ۲۶۰۰ میلی متر است. فاصله بین دو محور این خودرو با سوزوکی S کراس یکسان بوده و حدود ۱۰۰ میلی متر نسبت به مدل معمولی سوزوکی ویتارا جدید کشیدهتر شده است. لازم به ذکر است که هر سه مدل نامبرده روی پلتفرم TECT که به پلتفرم جهانی C سوزوکی نیز شهرت دارد توسعه یافته اند.
سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ با دو پیشرانه مختلف عرضه میشود. نسخه پایه دارای موتور Progressive Smart Hybrid بوده که از یک موتور ۱.۵ لیتری سری K بنزنی و سیستم هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی و یک باتری ۶ آمپر ساعتی لیتیوم یونی تشکیل شده که روی هم رفته قادر به تولید ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ توسط گیربکس ۵ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک با پدال شیفتر منتقل منتقل میشود. لازم به ذکر است که همزاد این خودرو یعنی تویوتا هایرایدر تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بود. ولی سوزوکی سیستم انتقال قدرت محبوب تمام چرخ محرک All Grip خود را با مد رانندگی اتو، برف، اسپرت و لاک برای گرند ویتارا نصب کرده است.
دومین پیشرانه یک موتور تمام هیبریدی به نام Intelligent Electric Drive است. این موتور از تویوتا تامین شده و متشکل از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی قدرتمندتر، ژنراتور استارتر یکپارچه و یک باتری لیتیوم یونی بوده که روی هم رفته قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس e-CVT به چرخهای جلو متقل میشود. چهار مد رانندگی مختلف شامل اکو، پاور، نرمال و الکتریکی برای این مدل تعبیه شده است. با وجود اینکه این موتور خودشارژ هیبریدی محسوب میشود، ولی به لطف باتری به نسبت بزرگی که دارد میتواند تا ۲۵ کیلومتر مسافت را در ترافیکها طی کند.