تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۶۶۴۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

امام جمعه ورزقان: حقوق کارگران مس سونگون بیشتر از قانون کار

‌می‌متالز - امام جمعه ورزقان گفت: حقوق کارگران مجتمع مس سونگون بیشتر از حد نصاب تعیین شده قانون کار است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام پورمحمد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تجمع کارگران در مس سونگون گفت: همه باید از قانون کار در کشور تبعیت کنیم و نباید با تجمع و بستن راه مانع تولید شویم.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیق از مسوولان و مراجعه حضوری به دفتر اینجانب مشخص شده حقوق دریافتی کارگران مس سونگون کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست گفت: بنده اعلام کرده ام و الان هم می‌گویم اگر فیش حقوقی کمتر از این مبلغ است به دفتر بنده ارائه کنند تا از حقوق آن‌ها دفاع کنم.

امام جمعه ورزقان تصریح کرد: کارگر بصیر و زحمتکش هیچ وقت مانع تولید در جمهوری اسلامی نمی‌شود و مورد خوراک و طعمه شبکه‌های معاند قرار نمی‌گیرد و این در شان یک کارگر در نظام اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه باید مطیع قانون باشیم افزود: وزارت کار، قانون پرداختی برای کارگران را در حضور نماینده کارگران در سراسر کشور اعلام کرده است.

حجت الاسلام پورمحمد اضافه کرد: عده‌ای مجتمع مس سونگون را محل کسب و کار و تجارت خود قرار داده اند در حالی که مس سونگون محل تجارت چند نفر نیست بلکه متعلق به مردم ایران است و خواهش می‌کنم مسوولان ریشه‌ای به این مساله رسیدگی کنند.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده