تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۶۶۵۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره امور مالیاتی بردسکن اعلام کرد:

۹۵ درصد مالیات‌های مودیان شهرستان بردسکن از معادن منطقه است

‌می‌متالز - رئیس اداره امور مالیاتی بردسکن گفت: سال گذشته فقط اصناف بردسکن ۵ درصد مالیات را پرداخت کرده اند و ۹۵ درصد آن از معادن بوده است.

به گزارش می‌متالز، سعید تقوی در این خصوص افزود: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان مالیات دریافتی از مودیان شهرستان بردسکن در اختیار شهرداری‌های بردسکن، انابد و شهرآباد قرار گرفت و در ۳ ماهه اول امسال نیز رقمی حدود ۴ میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص داده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲۵ درصد مبلغ واریزی افزایش داشته است.

رئیس اداره امور مالیاتی بردسکن با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت مالیات‌ها براساس کارکرد دستگاه‌های کارتخوان است، گفت: تا زمانی که ماهیت تراکنش‌ها برای کارشناسان اداره امور مالیاتی به اثبات نرسد، مالیاتی از کسبه گرفته نخواهد شد و با توجه به تاکید ریاست جمهور اصل بر صحت گفتار مودیان قرار خواهیم داد.

تقوی افزود: طی یکسال گذشته تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از مودیان اظهارنامه مالیاتی را تسلیم این اداره کرده اند که ۳ هزار و ۵۰۰ اظهارنامه مستقیما مورد توافق قرار گرفته است و ۷۰۰ مورد دیگر به خاطر مبالغ تراکنش‌ها بالا هنوز در دست بررسی و به دنبال توافق با آن‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده