تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۶۷۲
کد خبر: ۲۶۸۸۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

راه اندازی اولین واحد کاتد مس در بردسکن

‌می‌متالز - با راه اندازی واحد تولید ورق کاتد مس در بردسکن برای اولین بار، از خام فروشی کنسانتره مس جلوگیری شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت گنجینه مس پارت شرق که در حوزه ماده معدنی مس در منطقهراه اندازی اولین واحد کاتد مس در بردسکن دهان قلعه بردسکن فعالیت دارد در اینباره گفت: با افتتاح این کارخانه همچنین از تعطیلی واحد‌های معدنی در مقیاس کوچک هم جلوگیری به عمل آمد.

امیرعباس کساییانگنجینه مس پارت شرق، سرمایه گذاری انجام شده را ۱۱۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این واحد معدنی به دنبال احداث یک نیروگاه ۶ مگاواتی برق است که با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان طی دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ذخیره معدن را در حال حاضر ۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ذخیره اولیه با پروانه یک میلیون تن بوده است، می‌طلبد سازمان صمت نسبت به افزایش میزان ذخیره در پروانه اقدام کند.


بیش از ۱۳۰۰ معدن در استان؛ دارای پروانه بهره برداری


در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی به همراه فرماندار شهرستان بردسکن و تعدادی از مدیران، از معدن مس شرکت کومه معدن پارس و گنجینه مس پارت شرق در بخش انابد شهرستان بردسکن بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه تولید ورق مس به روش کاتد در مجموعه گنجینه کانی مس پارت شرق قرار گرفت.

رجبی اقدامات انجام شده در معادن مس منطقه را مهم توصیف کرد و گفت: در معدن مس کومه معدن پارس و گنجینه مس پارت شرق، گام‌های خوبی در بحث توسعه و فرآوری مس برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در خراسان رضوی بیش از ۱۳۰۰ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که ۲۰۰ معدن آن در فهرست مزایده قرار دارند، افزود: خراسان رضوی به لحاظ تعداد معادن رتبه اول کشور و در بحث کیفیت مواد معدنی در جایگاه‌های سوم و چهارم کشور قرار دارد.

رجبی افزود: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن، دومین قطب معدنی در استان است و به لحاظ کمیت ماده معدنی جایگاه خوبی دارد.

وی ذخیره اکتشافی واحد‌های معدنی استان را ۲ میلیارد تن اعلام کرد و گفت: در طول امسال مزایده ۴ معدن را برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی همچنین گفت: با احداث نیروگاه گازی با ظرفیت ۶ مگاوات که تا مهرماه در این واحد معدنی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، مشکل قطع برق در زمان پیک بار مصرف و با تزریق انرژی به پست برق انابد، مشکل افت ولتاژ و یا قطع برق در این واحد معدنی و روستا‌های بخش، برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده