تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۶۹۱۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی:

۲۰۰ معدن در فهرست مزایده قرار دارند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ معدن در استان پروانه بهره برداری دارند که بیش از ۲۰۰ معدن آن در فهرست مزایده قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، امیر رضا رجبی رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در بازدید از دو معدن مس بردسکن گفت:خراسان رضوی به لحاظ تعداد معادن رتبه اول کشور و در بحث کیفیت مواد معدنی در جایگاه‌های سوم و چهارم کشور قرار دارد.

او افزود: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن دومین قطب معدنی در استان است و به لحاظ کمیت ماده معدنی جایگاه خوبی دارد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی ذخیره اکتشافی واحد‌های معدنی استان را ۲ میلیارد تن اعلام کرد و ادامه داد: در طول امسال مزایده ۴ معدن را برگزار خواهیم کرد.

رجبی همچنین از تولید ورق کاتد مس برای اولین بار در واحد معدنی گنجینه مس پارت شرق دراین شهرستان خبرداد.

او تصریح کرد: نیروگاه گازی با ظرفیت ۶ مگاوات در این واحد معدنی گنجینه مس پارت شرق ایجاد می‌شود. راه اندازی این نیروگاه که تا مهرماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، مشکل قطع برق در زمان پیک بار مصرف مرتفع خواهد شد و با تزریق انرژی به پست برق انابد مشکل افت ولتاژ و یا قطع برق در این واحد معدنی و روستا‌های بخش حل می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی بر ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای واحد‌های معدنی بر بازدید‌های علمی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه حوزه معادن بردسکن بیشترین اشتغال زایی را به خود اختصاص داده اند.

رجبی از تدوین یک برنامه عملیاتی ۴ ساله در حوزه معادن، اصناف، صنعت و تجارت در استان خبرداد و اظهار کرد: برش شهرستانی این برنامه تدوین شده است که باید شهرستان‌ها در اجرای این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده