تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۶۸۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید فرماندار بردسکن بر توسعه صنعتی منطقه

‌می‌متالز - فرماندار بردسکن با اشاره به اهمیت فعالیت تولیدی در حوزه صنعت، کشاورزی، معدن و خدمات، بر توسعه صنعتی منطقه تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی دهقان زاده روز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی شهرستان با بیان اینکه توسعه اقتصاد کشور جز با تولید میسر نمی‌شود، افزود: تولید، محور اشتغال است و در سایه رونق تولید، امنیت فراهم می‌شود.

وی گفت: بردسکن در حوزه معادن دومین قطب معدنی در استان به شمار می‌رود، ولی در حوزه صنعت به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن نیز در سخنانی گفت: در این شهرستان ۶۴ معدن مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۴۲ واحد مجوز بهره برداری دارند و ۲۷ معدن فعال و ۱۵ معدن غیر فعالند.

هاشمی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش معادن بردسکن بیش از چهارهزار میلیارد تومان است، گفت: زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار نفر در معادن فراهم است که بیشترین اشتغال‌زایی منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی نداشتن نقدینگی، داشتن معارض و وجود مشکلاتی در تامین آب، برق و گاز و جاده آسفالت را از مهم‌ترین مشکلات واحد‌های معدنی اعلام کرد.

رئیس اداره صمت بردسکن افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه فرآوری مس، آهن و طلا در شهرستان بردسکن فعال است که تاپایان امسال چهار کارخانه فرآوری دیگر فعال می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه صنایع از مجموع ۳۸ واحد صنعتی در بردسکن ۱۹ واحد آن فعال، ۹ واحد در حال احداث و ۱۰ واحد غیر فعال است گفت: برای ۲۲ واحد راکد در حوزه معادن و صنعت شهرستان در ستاد تسهیل تشکیل پرونده شده که به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شده است ودر سفر آتی استاندار خراسان رضوی مشکل این واحد‌ها مرتفع و وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی سرمایه گذاری در حوزه صنایع شهرستان بردسکن را هزار و ۷۰۰ نفر با سرمایه گذاری، بیش از هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری کارخانه تولید فولاد در شهرستان راه اندازی می‌شود که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات و کمبود نقدینگ از مهم‌ترین مشکلات واحد‌های صنعتی بردسکن است، افزود: این شهرستاندارای سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است که ۵۰۰ واحد آن فاقد پروانه کسب هستند که مراحل تشکیل پرونده را برای صدور پروانه طی می‌کنند.

سید حسین هاشمی افزود: خوشبختانه اصناف بردسکن در بحث جراحی اقتصادی موفق عمل کردند و هیچ گونه کمبودی در تامین کالای اساسی در شهرستان نداشتیم.

درپایان این مراسم از ۲۲ فعال اقتصادی در حوزه معادن، صنعت و اصناف شهرستان بردسکن تجلیل شد

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده