تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۶۸۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش مهاجرت به دلیل وجود معادن، عامل کمبود سرانه فضای آموزشی در خواف

‌می‌متالز - ازدیاد جمعیت و افزایش مهاجرت به دلیل معادن باعث کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی در شهرستان خواف شده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس اداره آموزش و پرورش خواف در آیین عملیات اجرایی فاز اول ۴۵ کلاس درسی شرکت فولاد سنگان در بخش جلگه زوزنافزایش مهاجرت به دلیل وجود معادن، عامل کمبود سرانه فضای آموزشی در خواف گفت:شهرستان خواف ۴۲ هزار دانش آموز دارد که در ۳۲۰ مدرسه با حدود ۳ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

روح الله غلامپور افزود: سرانه فضای آموزشی در کل کشور ۵.۳ مترمربع و در خراسان رضوی ۴.۲ مترمربع است، اما این عدد در خواف ۳.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز است، درصورتی که با توجه به سند تحول بنیادین، باید ۸.۳۹ مترمربع فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز داشته باشیم.

غلام پور با اشاره به عملیات اجرایی فاز اول شرکت فولاد سنگان در بخش جلگه زوزن گفت: ۴۵ کلاس شرکت صنعتی معدنی فولادسنگان که قبلا تفاهم نامه آن بسته شده بود، وارد فاز اجرایی شد؛ به این معنی که شرکت فولاد سنگان مبلغ سهم خیر که ۵۰ درصد بوده را واریز کرده است تا عملیات وارد فاز اجرایی شود.

وی با تشکر از همکاری خیران مدرسه ساز در شهرستان خواف افزود: خیر نیک اندیش آقای مشورتی در روستای فرح آباد تفاهم نامه ساخت مدرسه ۳ کلاسه را امضا کرده اند؛ آقای خفاجه و همسرایشان هردو پاداش بازنشستگی خود را برای ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه در شهر قاسم آبادو آقای پاکیزه تفاهم نامه ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه در شهر سده را به امضا رسانده اند و آقای غلامحسین یعقوبی نیز در شهر سلامی ۱۵۰۰ متر زمین را برای مدرسه سازی به آموزش و پرورش واگذار کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده